سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان: هنرمندان سمنانی از خانه تدین به مکانی دیگر منتقل می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان: هنرمندان سمنانی از خانه تدین به مکانی دیگر منتقل می شوند

تور مسافرتی: سمنان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان اظهار داشت: انتقال هنرمندان صنایع دستی از خانه تاریخی تدین شهر سمنان به مکان دیگر با هماهنگی خود آن ها انجام می گردد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی سمنان، محمد جهانشاهی با اشاره به قرارداد واگذاری خانه تدین به بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری و بهره برداری هدفمند، اضافه کرد: واگذاری بناهای تاریخی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی از سیاست های کلان کشور و با هدف افزایش ارزش افزوده میراث فرهنگی انجام می گردد.
وی با اشاره به اینکه روند واگذاری خانه تدین به سرمایه گذاری بخش خصوصی چهار سال طول کشیده است، تصریح کرد: از چند روز آینده روند واگذاری این بنا تکمیل می گردد و هنرمندان صنایع دستی ساکن در این بنا به مکان توافقی منتقل می شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه این اداره کل تعهدی نسبت به دائمی بودن اسکان هنرمندان صنایع دستی در خانه تدین نداشته است، تصریح کرد: بنا به سیاست حمایتی، همچنان این هنرمندان مورد حمایت هستند و به مکان مناسب دیگری در شهر سمنان منتقل می شوند از جانب دیگر در تلاش هستیم هنرمندان فعلی ساکن در خانه تدین با همکاری لازم دیگر خانه های تاریخی یا در فضای مناسب دیگری به صورت مجانی و یا با هزینه کم اقامت یابند.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع دستی ساکن در خانه تدین به هیچ وجه بلاتکلیف نیستند و هر تغییری با هماهنگی خود آن ها انجام می شود، این مساله بین میراث فرهنگی و هنرمندان صنایع دستی جنبه درون خانوادگی دارد و حاشیه سازی در آن نیست.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای تبدیل خانه تدین سمنان به مرکزی خدماتی، اقامتی، پذیریرایی و فرهنگی، اظهار داشت: در طراحی و بهسازی این بنا، بخشی به فروشگاه صنایع دستی اختصاص یافته است که هنرمندان فعلی ساکن می توانند در آنجا فعالیت کنند همینطور با ساماندهی بناهای تاریخی و بهسازی با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی به معرفی بافت تاریخی شهر سمنان کمک می گردد که نقش مهمی در رونق کار هنرمندان حوزه صنایع دستی هم خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به اینکه این اداره کل در قبال این هنرمندان سیاست های حمایتی خویش را ادامه می دهد، اضافه کرد: از جانب دیگر، سرمایه گذار بخش خصوصی باید به اجرای طرح خود بپردازد.
جهانشاهی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح احیای خانه تدین برای حدود ۴۰ نفر اشتغالزایی می شود، تصریح کرد: در این طرح فروشگاهی در نظر گرفته شده که اولویت حضور هنرمندان برای معرفی هنر بومی استان در این بخش با فعالان صنایع دستی فعلی ساکن است.
وی با تاکید بر این که هرچه بافت تاریخی سمنان پویاتر باشد گردش مالی بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی بهتر خواهد بود، اظهار داشت: احیای خانه تدین ارتباط مستقیم با رونق فعالیت هنرمندان صنایع دستی دارد و مکمل هم هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به این که با احیای خانه تدین طی قراردادی بهره برداری از آن در ۱۴ سال به سرمایه گذار واگذار می شود، اضافه کرد: طرح احیای این بنا تا آخر ۹۷ تکمیل می گردد.