سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک راهنمای گردشگری: زادگاه فردوسی وضعیت خوبی ندارد

یک راهنمای گردشگری: زادگاه فردوسی وضعیت خوبی ندارد

تور مسافرتی: یک راهنمای گردشگری اظهار داشت: روستای پاژ، زادگاه فردوسی است که در نزدیکی مشهد واقع شده است و اصلا وضعیت خوبی ندارد.
پوریا اقبال در گفت‎ وگو با ایسنا اظهار نمود: این روستا بعنوان زادگاه فردوسی می تواند بعنوان روستای نمونه گردشگری انتخاب و احیا شود اما هم اکنون بیشتر مردم، پاژ را نمی شناسند و توریست هم به آنجا رفت و آمد ندارد.

وی تصریح کرد: بدون اغراق باید اظهار داشت که کلیه گردشگران خارجی که به مشهد می آیند از آرامگاه فردوسی بازدید می‎کنند، اما آمار بازدید گردشگران داخلی به این شکل نیست؛ باید اذعان کرد که معمولا گردشگر ها در جریان بازدید از آرامگاه نسبت به معماری، راهنمای میراث فرهنگی و سایر موارد احساس رضایت داشتند.

این راهنمای تورهای داخلی و خارجی افزود: باید اشاره نمود که برخی کشورها از نداشته های خود، فرصت و ظرفیت در حوزه گردشگری تولید می کنند، این کشورها دارای اتاق فکر گردشگری هستند و از هرآنچه که پتانسیل های گردشگری به حساب می آید استفاده و ۱۰ برابر بیشتر برای ظرفیت های خود تبلیغات می کنند تا مردم دنیا را به سمت جاذبه های خود بکشانند.

وی بیان کرد: کشورهایی هستند که دارای جاذبه تاریخی نیستند با برگزاری رویدادها و نمایشگاه ها تلاش دارند گردشگر را به کشور خود وارد کنند و از مواهب و منافع بهره می گیرند، اما کشور ما باوجود اینکه دارای ثبات سیاسی است و تحلیل گران از ایران با عنوان جزیره باثبات در منطقه نام می برند، در حوزه اقتصادی و گردشگری نتوانسته ثبات تولید کند.
مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس و آرامگاه فردوسی هم اظهار داشت: ۲۵ اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید از مجموعه تاریخی- فرهنگی آرامگاه فردوسی برای عموم مردم مجانی است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی احسان زهره وندی اظهار نمود: ۲۵ اردیبهشت در تقویم رسمی کشور بعنوان سالروز بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی تعیین شده و به همین مناسبت در آرامگاه فردوسی مراسم جشن ملی بزرگداشت فردوسی برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: با عنایت به استقبال و تمایل خیلی از مردم برای حضور در آرامگاه فردوسی در سالروز بزرگداشت اش، بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه توس مجانی است.

مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۸ در آرامگاه فردوسی برگزار می گردد.