سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فروش بلیت جام جهانی به مسافران تا ۳ برابر نرخ، آژانسها بلیت ندارند

فروش بلیت جام جهانی به مسافران تا ۳ برابر نرخ، آژانسها بلیت ندارند

تور مسافرتی: رییس انجمن دفاتر مسافرتی ایران می گوید هیچ یک از آژانس های مسافرتی بلیت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه را در اختیار ندارند و پیش بینی می کنم مسافران جام جهانی معترضانه از روسیه برگردند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، تنها ۲۰ روز مانده به رقابت بین ایران با کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش در مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸.
این روزها همه علاقمندان به فوتبال درصدد هستند که به تماشای این مسابقات در کشور روسیه بنشینند از همین رو بعضی از آنها از سال قبل اقدام به خرید تورهای گردشگری ویژه جام جهانی کرده اند اما تورهایی که بعضی از آنها به نام جام جهانی خریداری کردند فاقد بلیت مسابقات است.
یعنی هر شرکت کننده ای می بایست خودش برای ثبت نام در سایت فیفا و خریداری بلیت مسابقات اقدام نماید این درحالی است که خیلی از آژانسهای مسافرتی وعده تهیه بلیت را به مسافران خود داده اند، حتی همین روزها هم در تلویزیون ایران چنین تبلیغاتی از جانب آژانس های مسافرتی انجام می گردد و کسی اعتراضی ندارد!
از سال قبل جلسات زیادی در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید تا درباره آژانسهایی که مقرر است تور جام جهانی را برگزار کنند صحبت شود
سازمان میراث فرهنگی ۷۷ آژانس را از بین آژانس های موجود برگزید که تور جام جهانی بفروشند هر چند که انتخاب این آژانس ها هم خود در هاله ای از ابهام بود چون همه این تعداد آژانس فعال در حوزه تورهای روسیه نبودند و بعضی از آنها اصلا سابقه کار در این حوزه را ندارند و کسی جز متولیان گردشگری فهرست این آژانس ها را ندارد چون که این فهرست هیچ وقت در دسترس عموم قرار داده نشد اما در جلسات آخر معاونت گردشگری، این صحبت از جانب فدراسیون فوتبال ایران عنوان شد که به هیچ آژانسی بلیت مسابقه داده نمی گردد.
این مبحث آژانسهای مسافرتی را که برای برگزاری تورهای جام جهانی از جانب سازمان انتخاب شده بودند دچار ناامیدی کرد چون که دیگر هیچ برتری نسبت به بقیه آژانسها نداشتند.
با این وجود آژانسها هر کدام چه آنها که جزو لیست ۷۷ تایی بودند چه آنها که نبودند آغاز به تبلیغ کردند حتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری که بهمن ماه برگزار شده بود بعضی از این دفاتر با تبلیغات گسترده ای ادعا میکردند که آنها نماینده فیفا در ایران هستند این تبلیغات هر روز از جلوی چشم متولیان گردشگری در سازمان مربوطه رو میشد اما آنها واکنشی نداشتند هنوز هم این تبلیغات ادامه دارد.
سردرگمی مسافران در تهیه بلیت مسابقات
اکنون دفاتر خدمات مسافرتی به اینجا رسیده اند که باید جواب مسافران خویش را در قبال تبلیغاتی که برای در اختیار قراردادن بلیت مسابقات کرده اند، بدهند. اما آنها بلیت در اختیار ندارند چون هر مسافر خودش باید بلیت خریداری نموده باشد و حتی این ادعای آژانس داران که بلیت از قبل خریداری شده و میتواند در اختیار مسافر قرار بگیرد هم دیگر جواب نمی دهد اکنون زمان خرید بلیت به آخر رسیده و این تعداد آژانس مسافرتی به دنبال راهی برای تهیه بلیت از سهمیه فیفا در ایران هستند تا جواب مسافران خویش را بدهند.
حرمت الله رفیعی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در این باره به خبرنگار مهر می گوید: هیچ آژانسی بلیت ندارد، بپرسید کدام آژانس تور جام جهانی اش را پر کرده است. قبلا می شد از روی سیستم به صورت آنلاین خریداری کرد اما آن خرید قطعی نبود چون پس از آن باید بلیت هواپیما و ویزا تهیه می شد این پروسه طولانی بود از سوی دیگر فدراسیون گفته بود به آژانسها سهمیه می دهد اما نداد تا چند ماه پیش اگر مقدور بود بلیتی تهیه شود از این طریق بود که به صورت مثال اسپانسرها از سهمیه فدراسیون ایران بلیتهایی را در اختیار داشتند و به چندین برابر قیمت بلیت خویش را می فروختند تا هزینه هایشان را تامین کنند. اما اکنون این راه هم جواب نمی دهد.
وی ادامه می دهد: اکنون آژانسها حاضرند بلیت ۱۵۰ دلاری را ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند اما همان هم نیست بعضی از آژانسها چشم امید به فدراسیون دارند اما فدراسیون بلیت نداده و نمی دهد.
پیش بینی برای اعتراض مسافران پس از مسابقات
رفیعی نکته دیگری غیر از بلیت مسابقات را مطرح می کند و می گوید با عنایت به سابقه کاری ام پیش بینی می کنم با سیل اعتراض مسافران جام جهانی رو به رو شویم چون یا افراد بلیت ندارند که به مسابقه بروند و یا چون فاصله بین شهرهای برگزاری مسابقات ایران در روسیه و حجم مسافرت در آن محدوده زمانی زیاد است احیانا پروازها دچار تاخیر می گردد و مسافران به مسابقات نمی رسند و آنها معترضانه به ایران بر می گردند از سوی دیگر روزهای پکیج های در نظر گرفته شده برای تورها کم است و بعید به نظر می رسد همه بتوانند در چند روز محدود به تماشای سه مسابقه بنشینند.