سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
برگزاری نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در لیست میراث جهانی

برگزاری نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در لیست میراث جهانی

تور مسافرتی: مراسم نکوداشت ششمین سالروز ثبت گنبد قابوس در لیست میراث جهانی و روز گنبد کاووس با فردا یکشنبه در جوار این اثر تاریخی برگزار می گردد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، گنبد قابوس دهم تیرماه سال ۹۱ در سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر سن پترزبورگ روسیه با شما ۱۳۹۸ به ثبت به ثبت جهانی رسید.

این اثر تاریخی پرارزش که بلندترین برج آجری جهان است، بعنوان پانزدهمین اثر تاریخی ایران در لیست جهانی به ثبت رسید.
این برج بر روی تپه ای به بلندی ۱۵ متر قرار گرفته و در سال ۳۹۷ ه.ق بعنوان یادمان شمس المعالی قابوس بن وشمگیر تولید شده است. ارتفاع این برج ۵۵ متر و با احتساب بلندی تپه در مجموع ۷۰ متر از سطح زمین است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت ششمین سالروز ثبت این اثر پرارزش در لیست میراث جهانی، اظهار داشت: همان گونه که ثبت این اثر نمادی از تلاش و کوشش سازمان و اداره کل میراث فرهنگی استان است، تلاش خواهیم کرد در ارتباط با ثبت دیگر آثار بی بدیل تاریخی استان همچون دیوار بلند تاریخی گرگان و شهر باستانی گرگان گام های بلندی برای سرافرازی ایران عزیز برداریم.

«ابراهیم کریمی» به برنامه های این روز اشاره نمود و اضافه کرد: حرکت کارناوال شادی از میدان انقلاب به طرف پارک قابوس راس ساعت ۱۹: ۳۰، اجرای برنامه موسیقی توسط گروه فرجاد، اجرای برنامه توسط گروه کمانچه، اجرای برنامه آئین سنتی محلی آذری، اجرای برنامه آئین سنتی محلی قوم سیستانی، نورافشانی از برنامه های در نظر گرفته شده در این مراسم است.

نکوداشت ششمین سالروز ثبت میراث جهانی گنبد قابوس و روز گنبد کابوس ساعت ۲۰: ۳۰ دقیقه فردا یکشنبه ۱۰ تیر ماه ۹۷ در پارک قابوس برگزار می گردد.