سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک هفته با میراث فرهنگی و گردشگری؛ هفته نگرانی ها از پرونده های ثبت جهانی تا شایعه قطع ارز مسافرتی

یک هفته با میراث فرهنگی و گردشگری؛ هفته نگرانی ها از پرونده های ثبت جهانی تا شایعه قطع ارز مسافرتی

تور مسافرتی: ثبت نشدن پرونده جنگل های ارسباران و ثبت پرونده محور ساسانی فارس شایعه قطع ارز مسافرتی تا آخر تیرماه همچون خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، این هفته اتفاقات مهمی در حوزه ثبت آثار تاریخی و طبیعی ایران افتاد.
این هفته اجلاس میراث جهانی یونسکو در شهر منامه بحرین برگزار گردید و در آن اعضای یونسکو پرونده های میراث فرهنگی و طبیعی کشورهای را مورد بررسی قرار دادند پرونده های ایران هم مورد ارزیابی قرار گرفت. پرونده ارسباران که به یونسکو ارسال شده بود تا بتواند در لیست میراث طبیعی قرار گیرد بعد از بررسی اعضای یونسکو قابل ثبت دانسته نشد پیشتر گفته بودند که این پرونده در حوزه کشاورزی و مسایل زیست محیطی ایراد دارد و ایران باید بتواند این ایرادات را برطرف کرده و دوباره ارسباران را به رای بگذارد.
پرونده دیگر محور باستانی متعلق به دوره ساسانی استان فارس بود که این پرونده بعد از کش و قوس های فراوان میان اعضا بالاخره به ثبت رسید.
اعضای یونسکو قریب به اتفاق نظرشان بر ثبت این پرونده بود حتی می گفتند که جای این پرونده در لیست میراث جهانی خالی است اما ایکوموس به پرونده ایراد گرفت ایراد نماینده آن به مدیریت پرونده بود با وجود پرونده به ثبت رسید و اعضا خواهان مدیریت بهتر آن شدند.
شایعه قطع ارز مسافرتی همچنان پابرجاست
این هفته خبر دیگری منتشر گردید که بعضی از افراد را نگران کرد شایعه شده بود که بانک مرکزی می خواهد تا ارز مسافرتی را تا آخر تیر ماه قطع کند به همین علت بسیاری در فکر مسافران افتادند و برخی هم اعتراض کردند این شایعه از آنجا پخش شده بود که گفتند دفتر خدمات مسافرتی ابلاغیه ای را از بانک مرکزی دریافت کرده است درحالی که رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران اعلام نمود مگر قبلاً در این زمینه چیزی به ما ابلاغ گردیده بود و یا دفاتر مسافرتی مسوولیتی در این زمینه داشتند که حالا بانک مرکزی بخواهد پیرو آن ابلاغیه ای به آژانس ها بزند؟
با این وجود برخی باور نکردند و چمدان سفرشان را به جاهایی که ویزا نخواهد بستند تا از گرفتن ارز مسافرتی غافل نمانند.
اما ارز همچنان دغدغه مسافرت خیلی از افراد است چون که خیلی از آنها در تهیه ارز برای سفارتخانه ها مشکل دارند پیرو همین مبحث خبرنگار مهر گزارشی را درباره مشکلات مسافرانی که تنها برای تفریح از کشور خارج نمی شوند پرداخت و اعلام نمود صرافی ها با اینکه نمی تواند ارز خرید و فروش کنند اما به متقاضیان خود آدرس می دهند که از سوپر مارکتی آشنا با آنها خرید کنند!
پزشک جنجالی و ایده گردشگری در خانه!
این هفته پخش شدن یک گفتگوی پزشکی در صدا و سیما سبب شد تا در فضای مجازی جنجالی در حوزه گردشگری رخ دهد یک پزشک در برنامه به جهت اینکه تنوع در زندگی را برای مخاطبان خود تبیین کند از مثال گردشگری بهره برد و اظهار داشت که حتی اگر به جای سفر میز ناهارخوری خویش را جابه جا کنید خوش نوعی سفر است حتما که نباید به خارج از کشور ک کشور رفت و پول خرج کرد همین مبحث دستمایه طنز شد کلیپهای مختلفی ساختند و گفتند که مشکل این روزها و دغدغه مسافرت برای سفر به خارج از کشور با این تدبیر حال شد این پزشک اما چند روز بعد به همان برنامه رفت و توضیح داد که منظورش بد برداشت شده است