سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ ورود وزارت ارتباطات به مرمت یک خانه و نگرانی برای کارکنان آژانسها

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ ورود وزارت ارتباطات به مرمت یک خانه و نگرانی برای کارکنان آژانسها

تور مسافرتی: ممنوعیت واردات صنایع دستی خارجی، اعلام تعدیل نیروی خیلی از آژانس های مسافرتی، ورود وزارت ارتباطات به مرمت خانه مستوفی الممالک همچون خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در این هفته آژانس های مسافرتی باز هم خبرساز شدند.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی به دنبال بحران بازار ارز اعلام نمود که ۸۰ درصد آژانس های مسافرتی تا آخر تابستان تعدیل نیرو خواهند کرد. خیلی از آژانس ها هم اکنون در حال تعدیل نیرو هستند، چون که از عهده پرداخت هزینه های خود برنمی آیند. تعدادی از آنها منتظرند تا سفرهای تابستانی تمام شود و اگر نتوانند از این بازار درآمد کسب کنند، نیروهای خویش را تعدیل خواهند کرد. این در شرایطی است که رئیس سازمان میر اث فرهنگی از تولید چند هزار شغل در حوزه گردشگری صحبت می کند.
وی اظهار داشت: انتظارمان از سازمان میراث فرهنگی بیشتر است، هر چند که معاونت گردشگری به حرف بخش خصوصی گوش می کند، ولی مدیران قبلی این سازمان وقتی برای ما نمی گذاشتند.
حرمت الله رفیعی همینطور در برنامه تلویزیونی هم گفته است که باید بررسی شود آیا افزایش عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۴۴۰ هزار تومان نقشی در رشد صنعت گردشگری ایران داشته است یا نه.
در این هفته همینطور رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان لرستان سفر کرد. در این سفر علی اصغر مونسان اعلام نمود که تمهیدات لازم برای مرمت قلعه فلک الافلاک اندیشیده خواهد شد. این قلعه که رئیس سازمان میراث فرهنگی برای مرمت آن برنامه ریخته چند وقت پیش دچار مشکلات زیادی شده بود.
در این هفته همینطور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نشست هم اندیشی درباره احیای خانه مستوفی الممالک برگزار کرد و در آن از افراد در رابطه با این مورد دعوت کرد تا درباره این خانه نظر بدهند. خانه مستوفی الممالک در مالکیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و وزیر در این نشست اعلام نمود که این خانه تا پیش از آخر دولت دوازدهم مرمت و بازسازی می گردد.
این هفته همینطور نمایشگاه آثار برگزیده یک عکاس سوئیسی در کاروانسرای شاه عباسی برپا شد. به دنبال برپایی این نمایشگاه، این کاروانسرا که در کرج واقع شده هم راه اندازی شد.
خبرگزاری مهر در این هفته همینطور چهار راهکار برای تبلیغ جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران در دوران تحریم ارائه نمود. در این گزارش آمده که می توان از توان رایزنان فرهنگی و نمایندگان اطلاع رسانی خارجی استفاده کرد، تور آشنایی خبرنگاران خارجی هم برگزار و در عرصه های بین المللی مانند نمایشگاه های گردشگری حضور پیدا کرد.
در گزارش دیگری درباره سد تاریخی کریت در شهرستان طبس آمده است که میله های زنگ زده قهوه ای رنگی این سد تاریخی را زندانی کرده اند و امکان بازدید گردشگران از آن گرفته شده است. این سد بزرگترین سد قوسی جهان به حساب می آید.
پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی هم در این هفته اعلام نمود که واردات تولیدات صنایع دستی خارجی ممنوع شده است. او گفته است که در طول دو ماه مذاکره و جلسات فشرده با سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت معدن و تجارت سرانجام این تصمیم اتخاذ شد و کالاهای وارداتی صنایع دستی در لیست اقلام ممنوعه وارداتی قرار داده شد. تکلیف این مورد هم با ارزیابان گمرک است.