سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبرداد؛ تشویق آژانسهای خارجی برای آوردن توریست به ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبرداد؛ تشویق آژانسهای خارجی برای آوردن توریست به ایران

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: با عنایت به افزایش نرخ دلار در ایران، پورسانت هایی که شرکت های خارجی می توانند از ایران بگیرند را افزایش داده ایم تا توریست بیشتری به ایران بیاورند.

محمد محب خدایی به خبرنگار مهر اظهار داشت: با عنایت به افزایش نرخ دلار پورسانت هایی که شرکت های خارجی می توانند از سوی ما داشته باشند را افزایش داده ایم یعنی اگر یک نفر از آذربایجان برای ترکیه توریست می فرستد و از این طریق ۲۰ دلار سود می کند ما به آژانس آذربایجانی ۴۰ دلار سود میرسانیم تا توریست بیشتری را برای ایران بفرستد. چون قیمت ما اکنون رقابتی شده است.
وی بیان کرد: قیمت تمام شده تور ما نسبت به ترکیه کاهش پیدا کرده است بعنوان مثال اگر یک نفر از آذربایجان با ۵۰۰ منات به ترکیه ۵۰۰ می رود، ما همان تور را با ۴۰۰ منات برای او برگزار می نماییم. این اختلاف قیمت ارزی برای گردشگری ایران مفید شده است.
محب خدایی اضافه کرد: ما می خواهیم تا این برنامه خویش را به شرکت های توریستی کشورهای دیگر اعلام و با آنها در این باره مذاکره نماییم. به همین منظور تا ده روز دیگر به آذربایجان می رویم تا جامعه تورگردانان و هتلهای دو کشور با هم مذاکره کنند و پکیج ها و بسته های ایران معرفی و در اختیارشان قرار داده شود.
معاون گردشگری کشور افزود: اکنون آژانسهای ایرانی هستند که گردشگری کشورهای دیگر را در ایران تبلیغ می کنند در صورتیکه باید برعکس باشد و آژانسهای کشورهای دیگر درباره ایران تبلیغ کنند ما باید بتوانیم این روند را تغییر دهیم و آنها مبلغ سفر به ایران شوند. آژانسهای کشورهای دیگر باید به این مورد برسند که درآمد خوبی از سفر گردشگر ها به ایران کسب می کنند.