سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
با نزدیک به دو قرن فعالیت در حوزه کتاب صورت گرفت راه اندازی موزه برای یک انتشاراتی ۱۹۰ ساله در آلمان

با نزدیک به دو قرن فعالیت در حوزه کتاب صورت گرفت راه اندازی موزه برای یک انتشاراتی ۱۹۰ ساله در آلمان

تور مسافرتی: نخستین و تنها موزه متعلق به انتشارات و کتابخانه جهانی رکلام، مقابل ساختمان سابق چاپ و نشر رکلام در لایپزیگ آلمان راه اندازی شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در مراسم افتتاح این موزه که روز بیست و هشتم اکتبر برگزار شد، «کونترام وزپر»، نویسنده مشهور آلمانی بخشی از کتاب خود به نام «شمال دوست داشتنی و جنوب نفرت انگیز» را برای حاضران خواند.
انتشارات رکلام، روز اول اکتبر امسال، صد و نودمین سال تاسیس خویش را جشن گرفت. بنیان گذار این انتشارات، آنتون فیلیپ رکلام بود که بعدها با تاسیس کتابخانه جهانی رکلام، کتاب های ارزان قیمت در حوزه ادبیات جهان، فلسفه، تاریخ، هنر، موسیقی، فیلم و…منتشر کرد.
بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آنرا تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، کتابخانه جهانی رکلام، سال هاست که قدیمی ترین و بهترین آثار ادبی و فرهنگی جهان را به بهای بسیار ارزان در اختیار دوستداران کتاب قرار می دهد.
این کتابخانه جهانی، نوامبر ۲۰۱۷، وارد صدو پنجاهمین سالگرد تاسیس خود شد. موزه رکلام هم به منظور حفظ و نگهداری از میراث آنتون فیلیپ رکلام و جانشینان وی در لایپزیگ و منطقه به راه افتاده است.
این موزه امکان برنامه ریزی و برگزاری نمایشگاه ها، نشست ها، بحث ها، سخنرانی ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را دارد.
کتابخانه مرجع متعلق به کتابخانه جهانی رکلام، ۱۰ هزار جلد کتاب دارد که از سال ۱۸۶۷ تا به امروز در لایپزیگ و اشتوتگارت انتشار یافته اند. موزه رکلام، تاریخچه این کتابخانه را از آغاز تا امروز در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
این موزه همینطور تغییرات قابل ملاحظه در ظاهر مجموعه ها و تنوع موضوعی کتاب ها را در این سال ها نشان داده است. علاوه بر این، در موزه رکلام مجموعه های کمتر شناخته شده کتابخانه جهانی به همراه کاتالوگ ها و محصولات تبلیغاتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
از دیگر آثار نمایش داده شده در موزه رکلام می توان به ماشین های اتوماتیک قدیمی فروش کتاب، قفسه ای از کتاب های منتشرشده در فرمت قدیمی، گنجینه ای از کتاب ها و مقالات انتشار یافته در طول جنگ جهانی اول و دوم، تابلوهای آموزش فنی تولید کتاب در سال ۱۹۲۶، دست نویس ارنست رکلام، هاینریش رکلام و توماس مان و همینطور نسخه چاپی از دست نوشته هرمان هسه اشاره نمود.
درهای این موزه، روزهای سه شنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸، برای علاقمندان باز است.