سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مسافرت ایرانی ها به گرجستان و افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور

مسافرت ایرانی ها به گرجستان و افزایش تولید ناخالص داخلی این کشور

به گزارش تور مسافرتی در این ۱۰ ماه گذشته از امسال بیشتر از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار توریست خارجی به گرجستان سفر کردند که ۲۶۲ هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، گئورگی چوگووادزه رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان اظهار داشت: در ۱۰ ماه سال جاری بیشتر از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار توریست خارجی به گرجستان سفر کردند که ۲۶۲ هزار نفر از آنها شهروندان ایرانی بودند. سفر توریستهای خارجی به گرجستان، در ۱۰ ماه امسال یازده درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.
رییس سازمان ملی گردشگری گرجستان، پیش بینی نمود که مسافرت توریستهای خارجی به این کشور تا اواخر مسال به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد. برپایه این گزارش، شهروندان پنج کشور روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و ایران در ۱۰ ماه امسال بیشترین مسافرت را به گرجستان داشتند.
بنا به آمار سازمان ملی گردشگری گرجستان امسال یک میلیون و ۲۴۹ و ۷۲ نفر از روسیه، یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۲ نفر از جمهوری آذربایجان، یک میلیون و ۶۳ هزار و ۳۸۹ نفر از ارمنستان، ۹۶۵ هزار و ۹۱۰ نفر از ترکیه و ۲۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از ایران به گرجستان سفر کردند.
درآمد حاصله از گردشگری خارجی در گرجستان، در شش ماه اول سال جاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میلادی۲۸/۹درصد بیشتر بوده است.همچنین در شش ماه سال جاری سهم گردشگری خارجی در تولید ناخالص داخلی ۷/۱درصد است که در مقایسه با یک سال قبل ۱۷/۶ درصد افزایش یافته است.