سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دعوتنامه خودمانی ایران برای جهان درگیر بابانوئل

دعوتنامه خودمانی ایران برای جهان درگیر بابانوئل

تور مسافرتی: معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در رقابت با کشورهایی که سال هاست نقش مقاصد محبوب گردشگران برای گذراندن تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی را ایفا می کنند، مردم جهان را دعوت کرده در این تعطیلات به ایران سفر کنند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «جشن کریسمس در گردشگری اعتبار ویژه ای دارد، آن قدر که شهرهای دنیا برمبنای اهمیتی که به این جشن می دهند می توانند رتبه بندی شوند. در همین راستا آژانس های مسافرتی تمام تلاش خودرا به کار می بندند تورهای متفاوتی در این مدت کوتاه برگزار کنند و مقاصد گردشگری متفاوت تری را به مسافران پیشنهاد کنند، اما طبقه بندی این مقاصد مبتنی بر جشن کریسمس بیشتر بر اساس سلیقه است.»
حمیرا محب علی ـ کارشناس ارشد گردشگری ـ در مطلبی که در صفحه تخصصی «راهبردهای گردشگری» در فضای مجازی منتشر نموده «بیت اللحم ـ محل تولد عیسی (ع) ـ، روستای سانتا کلائوس در فنلاند، شهر نیویورک در آمریکا، ساحل باندی در استرالیا، واتیکان در ایتالیا، دوبلین در ایرلند، نورنبرگ در آلمان، زوریخ در سوئیس، توکیو در ژاپن و سان خوآن در پورتوریکو را ۱۰ شهر منتخب در سایت های در رابطه با سفر و گردشگری برای گذراندن تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی» معرفی کرده است.
او اما از بین همه این شهرهای حدودا شناخته شده روی دهکده ای در فنلاند انگشت گذاشته و با بررسی موردی آن به عواملی که در محبوب شدن این روستای کوچک تاثیر داشته، اشاره ای کرده است. این کارشناس ارشد گردشگری نوشته که «در سال ۱۹۸۰ مقامات توریستی فنلاند یک استراتژی جدید برای گردشگری درنظر گرفتند و نام آنرا Postmodern Tourism گذاشتند. این استراتژی در استان Lapland اجرا شد. سپس در سال ۱۹۸۴ در منطقه ای به نام Santa Claus، سرزمینی در گردشگری پدیدار شد به نام سرزمین بابانوئل ها.
سانتا کلائوس، دهکده ای که به محل سکونت دائمی بابانوئل معروف است