سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گفتگو با مهر تشریح شد؛ تازه های تهران و شهروندی در شبکه پنج، تهرانگرد تعاملی شد

در گفتگو با مهر تشریح شد؛ تازه های تهران و شهروندی در شبکه پنج، تهرانگرد تعاملی شد

تور مسافرتی: سید مرتضی عمادی درباره فصل جدید برنامه هایی که از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج پخش میگردد توضیحاتی ارائه کرد.

سید مرتضی عمادی مدیر گروه «تهران و شهروندی» شبکه پنج با اشاره به فعالیت ها و برنامه های تازه این گروه به خبرنگار مهر اظهار داشت: گروه تهران و شهروندی در ۲ سال اخیر افتتاح شده است که برنامه هایی مختص شهر و استان تهران دارد.
وی افزود: برنامه های «در شهر»، «در استان»، «تهران ۲۰» و «تهرانگرد» از برنامه های اصلی این گروه است و همین طور میان برنامه هایی مثل «یک دقیقه تهران» و… هم داریم.
رویکرد جدید «تهرانگرد»
عمادی با اشاره به تغییر در رویکرد برنامه ها عنوان کرد: بتازگی تغییراتی در «تهران ۲۰» داشتیم و زمان پخش هم از سه روز به پنج روز افزایش پیدا کرد. برنامه «تهرانگرد» باز همچون برنامه هایی است که پخش فصل جدید آن شروع شده و از نظر فرم جذاب و از نظر محتوا متنوع است. این برنامه مدت زمانی ۲۶ دقیقه ای دارد و پنجشنبه ها ساعت ۲۰ پخش و جمعه ها تکرار میگردد.
مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه تهران با اشاره به تغییرات فصل جدید برنامه عنوان کرد: «تهرانگرد» به تهیه کنندگی سجاد مشحون با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع رسانی تولید میگردد. طبیعت گردی، شب گردی تهران، رویدادهای شهروندی، اخبار تهران در هفته ای که گذشت، هفته جاری و آینده، همچون آیتم های برنامه است و بخشی هم برای تعامل با مخاطبان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از خاصیت های این برنامه این است که حداقل به ۲ نقطه تهران در هر قسمت می پردازد و حتما در این ۲۶ دقیقه یک طبیعت در جغرافیای استان تهران به تصویر کشیده میگردد. در آیتم شب گردی باز پتانسیل های تفریحی موجود در شب های تهران را معرفی می نماییم. گاهی به بهانه تهرانگردی سراغ یک شخصیت (فرهنگی، هنری، علمی و…) می رویم.
عمادی «تهرانگرد» را منحصر به شهر تهران ندانست و اظهار داشت: این برنامه به شهرستان های استان تهران هم می پردازد که در بخش های مختلف این برنامه شاهد این مناطق باز هستیم.
وی با اشاره به تعامل بیشتر با مخاطبان در فصل جدید تهرانگرد عنوان کرد: ارتباط و تعامل با مخاطب از اهداف این برنامه است و در فصل جدید مخاطبان را شریک تهرانگردی های خود می نماییم. بواسطه این برنامه «باشگاه مخاطبان تهرانگرد» را راه اندازی کرده ایم که حالا سپس پخش پنج قسمت از برنامه بیشتر از چهار هزار عضو فعال دارد. همین طور مقرر است یک اتوبوس گردشگری با عنوان اتوبوس تهرانگرد فعال شود که اعضای باشگاه مخاطبان تهرانگرد را به بهانه طبیعت گردی، تهرانگردی و رویدادهای مختلف با خود همراه کند و خدماتی هم به آنها ارائه شود که همه این ها برای تعاملی شدن برنامه است که البته به شکل فصلی این اتوبوس اعضا را با خود همراه خواهدنمود.
مدیر گروه تهران و شهروندی شبکه تهران افزود: برنامه ریزی ما این است که «تهرانگرد» به سبب رویکرد تفریحی که دارد در روزهای نوروز هر روز روی آنتن شبکه پنج برود.
پیگیری مشکلات و مسایل در «تهران ۲۰»
عمادی درباره «تهران ۲۰» باز اظهار داشت: در فصل جدید «تهران ۲۰» که تابحال نه قسمت از آن پخش شده است تاکید داریم مسئولان مربوطه را دعوت نماییم و تا لحظه حضور آنها در برنامه، مساله ای را پیگیری نماییم.
وی با تاکید بر اینکه در «تهران ۲۰» به چالش کشیدن یک مسئول هدف نیست، توضیح داد: برای ما پیگیری کردن و به نتیجه رساندن هدف است به صورت مثال ما برنامه «در شهر» را داریم که بیشتر طرح مساله می کند و بعد «تهران ۲۰» این مسایل را پیگیری کرده و به نتیجه می رساند. بدین سبب «در شهر» برنامه ای مردم محور و «تهران ۲۰» برنامه ای مسئول محور است که می توانند یکدیگر را تکمیل کنند.
عمادی درانتها با اشاره به تولید چند برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اشاره کرد: میان برنامه «فصل چهلم» را طراحی نموده ایم که یک موشن گرافی است که در ۲۰ قسمت تولید شده است و هانی اکبری تهیه کنندگی آنرا برعهده دارد. همین طور میان برنامه «تهران ۴۰» به تهیه کنندگی سید علی ساداتی با رویکرد تحولات پایتخت در ۴۰ سال اخیر در دست تولید است و بزودی روانه آنتن شبکه پنج سیما میگردد.