سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه خامه یار: تاریخ را خودمان ننویسیم، برایمان می نویسند

در دیدار با وزیر فرهنگ سوریه خامه یار: تاریخ را خودمان ننویسیم، برایمان می نویسند

تور مسافرتی: عباس خامه یار، معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که برای حضور در نشست کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق سر می کند، با محمد الاحمد وزیر فرهنگ سوریه ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، در این دیدار که آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی باز حضور داشت، وزیر فرهنگ سوریه ضمن خوشامدگویی، از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه برای مبارزه با توطئه تروریستی تکفیری و تقدیم همه نوع مساعده و پیوند خون ایرانی و سوری در جریان مبارزه مقابل دشمنان، قدردانی و تشکر نمود و تاکید کرد سوریه هیچ گاه این فداکاری و موضع اخلاقی و وفادارنه جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفرهای گذشته اش به تهران، توسعه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و اهتمام دولت و مردم ایران به فعالیت های فرهنگی و هنری را اعجاب آور خواند و بر اهمیت همکاری فرهنگی دو کشور و انتقال تجارب ایران به سوریه تاکید نمود.
خامه یار باز در این دیدار ضمن تشکر از محمد الاحمد و ابلاغ سلام دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان، اعلام نمود حامل دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایشان می باشد که مورد استقبال آقای الاحمد قرار گرفت. الاحمد گفت: اشتیاق فراوانی برای سفر به ایران دارم تا از نزدیک با فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران آشنا شوم برای اینکه سفرهای قبلی صرفاً جهت مشارکت در جشنواره فیلم فجر و محدود به آن بوده است.
خامه یار پیشنهاد نمود سفر، هم زمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعنوان رویداد بزرگ فرهنگی صورت گیرد که مورد تأیید وزیر فرهنگ سوریه باز قرار گرفت. همین طور مشارکت وزارت فرهنگ سوریه در نمایشگاه کتاب تهران بعنوان شهر میهمان (دمشق) مطرح گردید. آقای الاحمد با اشاره به توصیفاتی که از نمایشگاه کتاب تهران شنیده است، از دعوت به مشارکت در آن استقبال کرد.

در ادامه خامه یار با توضیح تجارب ثمین کشورمان در ثبت و احداث بانک اطلاعات کامل رویدادهای جنگ تحمیلی شامل مکتوب و تصویری و صوتی، افزود در جنگ سوریه، پیش از و بیشتر از هر چیزی تمدن و آثار فرهنگی و تمدنی، هدف قرار گرفته است. این رویدادها باید ثبت و برای انتقال به نسل های آینده بایگانی و آرشیو شوند. به بیان دیگر دست اندرکاران سوریه باید خودشان تاریخ سوریه را بنویسند پیش از اینکه دیگران بنویسند و تحریف نمایند.
الاحمد از این مساله بسیار استقبال کرد و مقرر شد در جریان سفر به تهران از مؤسسات ذیربط و اقدامات انجام شده بازدید نماید. معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه دیدار گزارشی از جلسات کمیته مشترک فرهنگی در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور گزارشی نمایش نمود و از همکاری نمایندگان بخش های فرهنگی خصوصاً وزارت فرهنگ قدردانی و همین طور از همکاری ادارات تابعه وزارت فرهنگ با رایزنی فرهنگی تشکر کرد.