تور مسافرتی: معاون گردشگری، امتیازدهی به افرادی خاص در چارچوب قراردادهای چند میلیونی را ادعایی غیرمستند و بی پایه دانست و درباره تغییر همزمان و یكباره چهار مدیر گردشگری، اشاره كرد: این تغییرات و جا به جایی ها، حركتی دیكته شده، حزبی یا رفاقتی نبوده است.
مدیران دفاتر «برنامه ریزی و پشتیبانی از توسعه گردشگری»، «مطالعات و آموزش»، «نظارت و ارزیابی» و «هماهنگی و توافق های ملی گردشگری» هفته گذشته، همزمان در یك روز در حالی تغییر كردند و جابه جا شدند كه این تصمیم با واكنش هایی در بدنه معاونت گردشگری و شماری از فعالان بخش خصوصی روبرو شد و بعضی از مدیران بركنار شده باز آنرا «شوكی توأم با رفتاری پلیسی» دانستند كه در آستانه برنامه ریزی سفرهای نوروزی، به ناگهان صورت گرفت.
«ولی تیموری»، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره این حواشی به ایسنا اظهار داشت: سه ماه است كه این مسؤولیت را پذیرفته ام، از همان ابتدا خیلی ها انتظار داشتند جابه جایی هایی را در معاونت گردشگری انجام دهم اما به جای آنكه عجولانه تصمیم بگیرم، اولویت های كاری را مشخص كردم و الان برمبنای همان اولویت ها و نوع كار و با عنایت به شناخت ۲۰ ساله ای كه در صنعت گردشگری داشتم، افرادی كارشناس و صاحب نظر را برای همكاری دعوت كردم.
او افزود: در این مدت دنبال كارهای زیربنایی در گردشگری بودم، همچون تهیه سند استراتژیك گردشگری و حساب اقماری، جنس این كارها زمان بر است. انتخاب مدیران باز سر فرصت انجام شد. برای هر بخش دست كم دو گزینه را انتخاب كردیم و نهایت به جمع بندی رسیدیم. مدیران منتخب، نه همه از دوستانم هستند و نه انتخابشان حزبی و دیكته شده بوده است. از هیچ بخشی هم برای تغییر مدیران معاونت گردشگری فشاری وارد نشده است. شاكرم كه آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم این اختیار را داده اند كه تك تك مدیران را شخصاً انتخاب كنم.
معاون گردشگری متذكر شد: تغییر برخی از مدیران معاونت گردشگری به این معنا نیست كه قبلی ها كارشان ضعیف بوده است، فقط انتخاب های جدید بر طبق نوع اولویت كاری انجام شده است. با مدیران قبلی هم هیچ مشكلی نداشته ایم.
وی سپس به سوژه قراردادهای چند میلیونی این معاونت با افرادی خاص در حوزه ساخت برند، تعریف سرفصل های آموزشی و نمایشگاه گردشگری، پرداخت و اظهار داشت: ما هنوز چنین قراردادهایی را تنظیم نكرده ایم كه حالا طرف مقابل آنرا مشخص باشیم. مثلاً قرارداد ساخت برند كه ادعا شده با اعتباری بالغ بر ۲ میلیاد و ۹۰۰ میلیون تومان با شخصی خاص منعقد خواهد شد، اصلاً صحت ندارد؛ چونكه برند یك پروژه ملی است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آنرا به صورت مشاركتی با وزارت امور خارجه و سازمان های توسعه تجارت و صدا و سیما پیش خواهد برد. اصلاً سوژه فرد خاصی در این پروژه مطرح نبوده و نیست. ما این پروژه را با این دستگاه ها فاز به فار جلو می بریم و رقم بودجه هم با عنایت به نوع وظیفه هر دستگاه تعیین خواهد شد كه هنوز به این مرحله نرسیده ایم.
تیموری افزود: همه قراردادهایی كه ادعای آن مطرح شده، مستند نبوده و هیچكدام هنوز به مرحله تنظیم قرارداد هم نرسیده است، فقط یك فضاسازی در جو حاكم صورت گرفته است. همه این پروژه ها با عنایت به برنامه ملی، سند استراتژیك و چشم انداز ۲۰ ساله پیش خواهد رفت و نام افراد خاص هم در آنها مطرح نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *