سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی مطرح کرد رتبه بحرانی ایران در جذب گردشگر، عقب ماندن از ترکیه، امارات و قطر

رییس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی مطرح کرد رتبه بحرانی ایران در جذب گردشگر، عقب ماندن از ترکیه، امارات و قطر

به گزارش تور مسافرتی رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی اظهار داشت: ایران رتبه ۷۱ در بین کشورها برای جذب توریست خارجی را دارد که رتبه شایسته ای نیست.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، رحیم یعقوب زاده امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) در چهارمین “گردهمایی گروه های دانشجویی حامی میراث فرهنگی و گردشگری” در اصفهان، اظهار نمود: تلاش می نماییم تا همه شهرها بخصوص شهرهایی که دارای جاذبه های گردشگری هستند در سطوح مدیریتی نگاه دقیق تر و تخصصی تری به گردشگری داشته باشند.
وی ادامه داد: گردشگری هر سال رشد شتابان دارد و آمار و ارقام مبین این است کشور ما با وجود جاذبه های فراوان در بین کشورهای جهان و با آثار ثبت شده جهانی و با وجود شایستگی بالا در جهان و تنوع گردشگری حتی در جایگاه ضعیف دنیا هم قرار ندارد.
رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی افزود: طبق آمار، کشور ایران رتبه ۷۱ در بین کشورهای جذب توریست خارجی را دارد که رتبه شایسته ای نیست و باید گفت در یک وضعیت بحرانی هستیم. این در شرایطی است که ترکیه بالای ۴۰ میلیون نفر را پارسال جذب کرده است، قطر و امارات هم عجیب در حال پیشرفت هستند و ما را پشت سر گذاشته اند.
یعقوب زاده خاطرنشان کرد: باید به اندازه کارکرد خودمان تلاش نماییم و نوع نگاه به گردشگری را تغییر دهیم. نباید فراموش نماییم ۲۰ سال قبل در کشور توریست خارجی را جاسوس می دانستند و ورود آنها را چالش می دانستند هرچند که این نگاه امروز تغییر کرده است اما در عرصه عمل هم نیازمند تغییر هستیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه در زمینه گردشگری هنوز به بازگویی آمار و ارقام دستکاری شده می پردازیم و حتی اگر آمار و ارقام نزدیک به واقعیت هم عرضه نماییم این آمار قابل قبول نیست.
رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی، اظهار نمود: یکی از اهداف این مرکز این بوده که در دانشگاه های کشور مبادرت به فعالیت نموده و فعالیت دانشگاهی گردشگری را فعال کند حال هم خوشحالیم که این مرکز توانست جای خویش را در دانشگاه ها باز کند.
یعقوب زاده با اشاره به طرح “ایران مرز پرگوهر” مرکز گردشگری اظهار داشت: بیشتر از ۱۲۰ هزار دانشجو و استاد را در طرح ایران مرز پرگهر برای معرفی کشور و مکان های گردشگری به بازدید برده ایم.
وی تصریح کرد: می خواهیم نگاه نظرات متخصص دانشگاهی را به گوش مسئولان برسانیم. همین طور تلاش می نماییم همه نشست ها را به شکل کتاب به دست مسئولان برسانیم.
رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی تصریح کرد: گاهی مدیران و مسئولان فقط در حد حرف در مورد گردشگری صحبت می کنند، ولی در عمل پا پس می کشند.