سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان: نگاه به توسعه باید مبتنی بر میراث فرهنگی هر منطقه باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان: نگاه به توسعه باید مبتنی بر میراث فرهنگی هر منطقه باشد

تور مسافرتی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: نگاه به توسعه باید مبتنی بر میراث فرهنگی هر منطقه باشد. توسعه که مبتنی بر پیشینه تاریخ و تمدن نباشد توسعه پایداری نیست، بلکه تظاهر به توسعه است که بارها در تاریخ تجربه شده و ابعاد عمیقی پیدا نمی نماید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، فریدون الهیاری در آئین روز نوش آباد، اظهار نمود: مهمترین سرمایه کشور ایران، هویتی است که از سیستان و افغانستان در شرق کشور تا بین النهرین در غرب را شامل می شود و حیات را تداوم داده و به رشد و اعتلا رسانده است.
وی ادامه داد: هویت ایرانی، آداب و سنت ها و میراث فرهنگی، سرمایه مهم فرهنگی و هویتی است که همه باید برای حفظ آن مشارکت نماییم و تلاش مستمر تشکل های مردمی در این زمینه ثمین است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اشاره کرد: مدیران شهری در هر منطقه برای توسعه باید به گذشته، تجربه تاریخی، واقعیت اجتماعی و میراث فرهنگی هر منطقه توجه کرده و برمبنای آن شرایط برنامه ریزی کرد که نگاهی امید بخش است.
وی اظهار نمود: با ساخت سازه های بزرگ و مدرن نمی توانیم با دنیا رقابت نماییم در حالیکه یک اثر تاریخی کوچک می تواند موجب تفاخر ما در دنیا شود و برنامه ریزان شهری باید به آن توجه کند.
الهیاری اضافه کرد: حضور و مشارکت مردم در بعضی شهرستان ها بسیار جدی است بطوریکه مردم عاشقانه و با علاقه مسائل میراث فرهنگی را پیگیری می کنند که نشان دهنده ریشه های فرهنگی و تاریخی و توجه به ارزش های میراثی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: هر چند نوش آباد، شهری در شمال استان اصفهان است، اما جایگاه آن به لحاظ میراث فرهنگی در نقش جهان است و مسائل آن برای ما بسیار مهم می باشد.
وی اشاره کرد: بااینکه نوش آباد از لحاظ مقیاس جغرافیایی و جمعیتی شهری کوچک است، اما از لحاظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی و پیشینه تمدنی، شهری بزرگ و مهم می باشد که به اندازه شش شهرستان اثر تاریخی و میراث فرهنگی دارد، بطوریکه ۲۵ اثر آن در لیست میراث ملی و معنوی کشور ثبت شده است.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی شهر ایلخانی نوش آباد اظهار داشت: مردم با این پیشینه تمدنی که در تلاطم اتفاقات توانسته اند ادامه حیات بدهند، مردمی سخت کوش، مقاوم، خلاق، اندیشمند و پرکار هستند که با وجود هجوم مهاجمان مغول یک رویش دوباره تمدنی پس از نابودی داشته اند و در این سرزمین، انسجام، وحدت و هویت ملی دیده می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: امروز یکی از مسائل جدی کشور توجه به هویت و فرهنگ این سرزمین است که رگه هایی از آن در میراث فرهنگی، آداب و سنن نوروز و مناسبت های است که شور و نشاط در مردم شکل می گیرد و عامل تداوم هویت کشور است.
الهیاری با تقدیر از خدمات سمیع اله حسینی مکارم معاون پیشین سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: حسینی مکارم، حق بزرگی بر گردن استان اصفهان دارد و سرمایه بزرگی برای استان اصفهان بود که با پشتیبانی و حمایت او، حرکت های بزرگی در این استان انجام شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، آئین روز نوش آباد، دومین جمعه فروردین هر سال، با هدف سیاسگذاری و برنامه ریزی توسعه این شهر با حضور کارشناسان بومی برگزار می گردد.