سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
۱۳ فروردین را در موزه ها بدر نکنید

۱۳ فروردین را در موزه ها بدر نکنید

تور مسافرتی: مجموعه بناها و موزه های تحت نظرسازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که دارای محوطه های باز و فضای سبزند، سه شنبه ۱۳ فروردین – روز طبیعت – تعطیل هستند.
محمدرضا کارگر – مدیر اداره کل موزه ها و اموال منقول تاریخی – در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: با عنایت به تجربه ی تلخی که گاهی اوقات از وضعیت فضاهای سبز در ایام تعطیل داشته ایم، از چند سال گذشته، موزه ها و بناهای تاریخی دارای فضای سبز که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی اند، تعطیل می شوند.
کارگر هیچ نامی از موزه ای مشخص به زبان نیاورد، اما اشاره کرد: موزه های که پتانسیل استفاده مردم از فضاهای سبز آنها را دارند، تعطیل می شود.
مسعود نصرتی، مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان باز در گفت و گو با ایسنا، با بیان تعطیلی این مجموعه ی تاریخی در روز طبیعت، اظهار داشت: تجربه باز بودن کاخ گلستان در روز ۱۳ فروردین مشابه تجربه ای است که فضای سبز این مجموعه در روزهایی که بازدید بلاعوض اعلام می شود، یکسان است، بدین سبب هر سال این مجموعه در روز ۱۳ فروردین تعطیل می باشد.
وی اشاره کرد: بازدید از مجموعه کاخ گلستان، در سه روز پایانی تعطیلات، مانند روزهای قبل، ادامه خواهد داشت.
کیا پارسا – مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد – باز در گفت و گو با ایسنا، اعلام نمود: این مجموعه در روز ۱۳ فروردین تعطیل می باشد، اما سه روز پایانی تعطیلات (۱۴ – ۱۵ و ۱۶ فروردین) مانند دیگر روزهای تعطیلات نوروزی فعال و از ساعت ۹ تا ۱۹ به روی مخاطبان باز است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، مجموعه ی فرهنگی تاریخی نیاوران باز در اطلاعیه ای اعلام نموده است: «این مجموعه با عنایت به دارا بودن فضای سبز وسیع و به منظور حفاظت از باغ تاریخی نیاوران و جلوگیری از بروز لطمه های جبران ناپذیر، در ۱۳ فروردین تعطیل می باشد.»
اما موزه ملی ایران، برخلاف این فضاهای موزه ای، سیزدهمین فروردین و روز طبیعت همچنان به کار خود ادامه می دهد. موزه های ایران باستان، دوران اسلامی و نمایشگاه های “باستان شناسی و هنر سرزمین هلند”، “گزیده ای از چهاردهه کشفیات دیرینه شناسی ایران” و”میراث دیرینه شناسی تهران” از ساعت ۹ الی ۱۷ برای حضور مخاطبان فعال می باشند.