سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارشی از حضور خانواده های خراسان جنوبی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان

گزارشی از حضور خانواده های خراسان جنوبی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان

به گزارش تور مسافرتی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و سپاه خراسان جنوبی اظهار داشت: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای زائرین در طول سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور بوجود نیامد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، مجتبی قنبری مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و سپاه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در روزهای نوروز توضیح داد: اردوی راهیان نور محلات از ۲۲ اسفند شروع شد و تا ۱۱ فروردین ادامه داشت. اعزام کاروان های راهیان نور جنوب در ۶ مرحله انجام شد. در این مدت ۲۵ اتوبوس و ۱۳۰ خودروی شخصی از خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی اضافه کرد: ایام نوروز امسال تعداد ۲۰۲۶ نفر به اردوی سیاحتی زیارتی راهیان نور اعزام شدند که از این تعداد ۵۸۰ نفر با خودروی شخصی و مابقی با اتوبوس ها اعزام شدند. به علت نامساعد بودن شرایط جوی، شدت بارندگی ها و وقوع سیل در خوزستان تعداد ۱۱ اتوبوس و ۵۰ خودروی شخصی به تعداد ۷۰۰ نفر سفر خویش را به این منطقه منتفی کردند.

قنبری تصریح کرد: در دو مرحله آخر اعزام (ششم و نهم فروردین) منطقه عملیاتی فکه، فتح المبین و کانال کمیل بر اثر آب گرفتگی بسته شده بود و برنامه های روز سوم حذف شد و بازدید از یادمان های دیگری همچون بیت المقدس به برنامه افزوده شد. همینطور این کاروان ها یک روز زودتر در ۱۱ فروردین بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه زائرین راهیان نور تعداد ۳۴۹ نفر از طلاب و روحانیون و مابقی از محلات بودند اظهار داشت: استقبال به صورت خانوادگی نسبت به سال قبل بیشتر بود و در ثبت نام ها امسال رشد قابل توجهی داشتیم. امسال حداقل ۱۰ درصد افزایش اعزام زائر به راهیان نور جنوب را شاهد بودیم که بر اثر شرایط نامساعد جوی و وقوع سیل در خوزستان این امر میسر نشد. خوشبختانه هیچ گونه مشکلی برای زائرین در طول سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور بوجود نیامد و در شلوغ ترین ایام به لحاظ امکانات در اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی در اهواز مشکل خاصی نداشتیم.

قنبری اضافه کرد: متأسفانه شرایط جوی نامساعد و وقوع سیل در روزهای نوروز و شدت گرفتن فعالیت های جهادی در خوزستان امسال اردوی راهیان نور را تحت الشعاع قرار داد و حتی کسانی که از استان های دیگر بدون برنامه ریزی قبلی وارد منطقه شدند بر اثر بسته شدن راه ها مجبور به اسکان شدند. در صورت وخیم شدن اوضاع چنانچه درخواستی صورت گیرد؛ اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی در اهواز با ظرفیت ۶۰۰ نفر آمادگی دارد سیل زدگان احتمالی خوزستان را اسکان دهد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج و سپاه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعزام بعدی راهیان نور غرب کشور است خاطرنشان کرد: این اردوها از اواسط تیرماه آغاز خواهد شد. امسال برخلاف سال های قبل اعزام ها در بازه زمانی کمتر و با تعداد بیشتر کاروان ها خواهد بود.