سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
کاهش ۱۱ درصدی ساکنان شهر بارسلون

کاهش ۱۱ درصدی ساکنان شهر بارسلون

تور مسافرتی: افزایش بیش از اندازه شمار گردشگران باعث شده از سال ۲۰۱۵ تابحال ۱۱ درصد از ساکنان شهر بارسلون اسپانیا تصمیم بگیرند دیگر در این شهر زندگی نکنند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از یورونیوز، بارسلون اسپانیا که تنها ۱.۶ میلیون نفر جمعیت دارد سالانه پذیرای حدود ۲۰ میلیون توریست از سراسر جهان است و این حجم گسترده از گردشگران سبب نارضایتی و خشم ساکنین اصلی شهر شده تا جایی که طی چهار سال اخیر ۱۱ درصد از مردم این شهر را ترک کرده اند.
از مهم ترین دلیلهای کاهش جمعیت ساکنین اصلی شهر، افزایش شمار خانه هایی است که برای اقامت به گردشگر ها اجاره داده می شود و بنا بر این هزینه مسکن برای اهالی بارسلون به شدت بالا رفته است.
در این میان، شورای شهر بارسلون اهتمام دارد با تبلیغ همزیستی مسالمت آمیز ساکنان و گردشگران هر دو طرف را راضی نگه دارد و از طرف دیگر با استخدام واسطه هایی از اهالی بومی، مشکلات میان گردشگر ها و صاحبان خانه ها را به حداقل برساند.
بعنوان مثال، منطقه «Ciutat Vella» بعنوان قلب قدیمی شهر و یکی از مهمترین جاذبه های مورد علاقه گردشگران در چند سال قبل به سبب اجاره بهای بالا و سروصدای اذیت کننده گردشگران، ۱۳ هزار ساکن خودرا از دست داده و مردم بارسلون به خیلی از مناطق معروف شهر وارد نمی شوند.
قبل از این نیز قانونی با عنوان “طرح ویژه شهری برای اقامت گردشگران” به دنبال کاهش تخت خواب ها در هتل ها و هتل آپارتمان هاست و برای ساخت هتل های جدید نیز یک مهلت قانونی تعیین کرده و صدور مجوز هتل آپارتمان ها نیز به نصف کاهش خواهد یافت، با این وجود با عنایت به این که بسیاری ار پروژه ها از پیش شروع به کار کرده اند، انتظار نمی رود این طرح در آینده ای نزدیک تاثیری قابل ملاحظه در اوضاع شهر بارسلون داشته باشد.

منبع: