سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رییس سازمان راهداری به تور مسافرتی اعلام کرد پیش بینی تردد ۲ و نیم میلیون زائر در اربعین، بلیت اتوبوس گران نمیشود

رییس سازمان راهداری به تور مسافرتی اعلام کرد پیش بینی تردد ۲ و نیم میلیون زائر در اربعین، بلیت اتوبوس گران نمیشود

تور مسافرتی: رئیس سازمان راهداری اعلام نمود که پیش بینی می شود در روزهای اربعین حسینی ۲.۵ نفر زائر از چهار پایانه مرزی مشخص شده عبور کنند و برمبنای توافقات صورت گرفته، قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش نخواهد یافت.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ماه محرم و ایام اربعین یکی از پرترددترین و پرترافیک ترین ایام در جاده های مواصلاتی کشور به سمت استان های غربی است، چونکه نه تنها زائران ایرانی بلکه مسافران خارجی بسیاری هم به ایران وارد می شوند و از مرزهای غربی کشور به سمت نجف و کربلا حرکت می کنند.
عبدالهاشم حسن نیا – رئیس سازمان راهداری کشور- در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: آنچه تا این لحظه قطعی شده چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شملچه است که پیش بینی می نماییم از حدود دو و نیم میلیون نفر زائر بیشتر از یک میلیون تردد از مرز مهران صورت گیرد، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد از مرز خسروی و مابقی زائران نیز بوسیله مرزهای چذابه و شملچه تردد کنند.
وی با بیان این که مرز شلمچه و چذابه برای خوزستانی ها و دیگر استان های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، فارس و غیره مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مرزهای شلوغ در این ایام محسوب می شود، اظهار داشت: برای فراهم کردن بستر لازم در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتوبوس پیش بینی شده تا در رفت و آمد زائران مشکلی به وجود نیاید. البته مسافران اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و هند نیز به ایران وارد می شوند و از این چهار پایانه مرزی عبور می کنند.
وی همین طور درباب قیمت بلیت اتوبوس نیز اظهار داشت: گرچه تابحال انجمن شرکت های مسافربری به صورت رسمی درباره ی قیمت بلیت اتوبوس اظهار نظر نکرده است اما طبق مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شده تا قیمت آن، برای ایام اربعین افزایش پیدا نکند.
وی با اشاره به این که بیشتر زائران ایرانی از وسیله ی شخصی برای رساندن خود به مرزهای ایران و عراق استفاده می نمایند، اظهار داشت: سال قبل نیز با وجود پارکینگ های بزرگ تعبیه شده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ترافیک سنگینی داشتیم و امسال با وجود اضافه شدن مرز خسروی پیش بینی می نماییم همچنان مردم از وسیله ی شخصی استفاده کنند اما زائران اگر می خواهند راحت تر باشند و در این ترافیک ها معطل نشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

منبع: