سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ به بنای اصلی مقبره الشعرا صدمه وارد شده

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ به بنای اصلی مقبره الشعرا صدمه وارد شده

به گزارش تور مسافرتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: بیشتر از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام عملیات سامان دهی مقبره الشعرا نیاز است که امسال حدود ۹.۵ میلیارد تومان از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۹ میلیارد تومان هم از جانب شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، جواد رحمتی در نشست بررسی آخرین وضعیت سامان دهی مجموعه تاریخی مقبره الشعرای تبریز، با ابراز تأسف از وضعیت فعلی مقبره الشعرا، اظهار داشت: مبحث توسعه این مجموعه تاریخی بدون توجه به مسائل فرهنگی، تاریخی و معماری و هماهنگی آثار موجود در آن انجام شده، در حالیکه مهم ترین شرط مداخله در مجموعه های تاریخی، داشتن اطلاعات تاریخی کافی است.
وی تصریح کرد: هماهنگی بین آثار تاریخی موجود مانند امامزاده سید حمزه و ایجاد پیوند بین این عناصر و همینطور محورها، چشم اندازها و حریم بصری مجموعه مورد بی توجهی قرار گرفته و بخشی از ساخت وسازها هم به بنای اصلی مجموعه صدمه وارد کرده است.
رحمتی اضافه کرد: اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه هم متناسب با حجم عملیات آن نبوده و همین مساله باعث طولانی شدن اجرای آن شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار نمود: با عنایت به وضعیت فعلی مجموعه که حضور مردم و گردشگران را با مشکل مواجه کرده است، لازم است عملیات سامان دهی با اولویت ایمن سازی بنای موجود و محوطه سازی ادامه یابد و ساخت وسازهای جدید در مراحل بعدی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: با عنایت به محدودیت اعتبارات، لازم است عملیات سامان دهی با اولویت محوطه سازی و آماده کردن مجموعه برای حضور گردشگران و مردم ادامه یابد و هیچ هزینه ای برای ساخت وسازهای جدید صورت نگیرد.
در این جلسه بعد از تشریح طرح منظر محوطه مقبره الشعرا از جانب مشاور طرح، اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد روند سامان دهی این مجموعه تاریخی پرداختند.