سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
عشق اعلی در آن سوی مرزها

عشق اعلی در آن سوی مرزها

تور مسافرتی: نمایش عشق اعلی، کاری از گروه فرهنگی هنر هومهر، شب گذشته در شهر «لوبلین» لهستان اجرا شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی گروه هومهر، از ۲۷ مهرماه نمایش “عشق اعلی”، و همین طور ویژه برنامه هایی با عنوان «تجلی حقیقت» با سوژه نهضت عاشورا توسط هنرمندان بوشهری در صومعه دومینیکن شهر لوبلین لهستان به روی صحنه رفته است.
خلاصه داستان نمایش عشق اعلی این است که خولی، یکی از سربازان یزید، سر مبارک امام حسین(ع) را به سمت کاخ یزید می برد که شب هنگام به صومعه ای می رسد و اتفاقاتی بین راهب صومعه و خولی رخ می دهد.
در این نمایش “احمدرضا قربانی” در نقش راهب و “مهدی ضیغمی نژاد” در نقش خولی ظاهر شدند. از دیگر عوامل این نمایش طراح و کارگردان، “مهدی جلالی”، طراح فرم نمایش “عباس بارونی”، آهنگساز “کریم آبادی”، “یحیی حمیدی”، “علیرضا دریانورد”، “محمود شمشیری”، “سید محمد حسین سیدزاده” و “آریو انصاری” نوازندگان آن هستند.
مهدی جلالی، مدیر فرهنگی هنری گروه هومهر اظهار داشت: با عنایت به اینکه مردم لهستان کاتولیک هستند، این نمایش با بهره گیری از نشانه ها و مشترکات بین اسلام و مسیحیت اجرا شده و هدف از اجرای آن ایجاد همبستگی، صلح، سلامت و مهربانی است.
اجرای آیین موسیقیایی نمایشی «آفتاب مهر»
همچنین در دومین برنامه طرح تجلی حقیقت، آیین موسیقیایی نمایشی تعزیت حسینی با نام «آفتاب مهر» در شهر مذکور (لوبلین) واقع در لهستان از طرف گروه هومهر اجرا شد.
کریم آبادی، طراح برنامه آفتاب مهر در این زمینه عنوان کرد: این برنامه یک آیین سنتی بوشهری است که توسط هنرمندان گروه هومهر و با استفاده از گروه کر اجرا شد، به این علت که بوشهری ها از کودکی نوحه خوانی را آغاز می کنند و از آنجائیکه سینه زنی یک اپرا است و قابلیت اجرا دارد بجای استفاده از ساز خاصیت نمایش برای امتداد حس صحنه و انتقال مفهوم استفاده می شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، گروه هومهر از روز شنبه، ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه «دومینیکن» شهر لوبلین برنامه های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه خوانی، مرثیه خوانی و سینه زنی را اجرا خواهدنمود.