سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر گزارش می هد آغاز تغییرات مدیریتی مونسان در وزارت میراث فرهنگی

مهر گزارش می هد آغاز تغییرات مدیریتی مونسان در وزارت میراث فرهنگی

به گزارش تور مسافرتی وزیر میراث فرهنگی تغییرات وزارتخانه تازه تاسیس را شروع کرد مونسان وظیفه دارد در یک سال باقی مانده از زمان وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، ساختار کلی این وزارت را تعیین کند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی اصغر مونسان اخیرا جهت شرکت در همایش تمدن های کهن به پکن سفر کرد و مقرر است در برگشت تغییرات جدی خویش را در این وزارتخانه ادامه دهد. وی در گام اول ساسان تاجگردون برادر غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس را به سمت معاون سرمایه گذاری و امور مجلس منصوب نمود.
تاجگردون ششم آذر ریاست سازمان برنامه و بودجه استان فارس را به فرد دیگری سپرد تا بتواند به وزارت میراث فرهنگی راه پیدا کند. برنامه ریزی کلان در جهت تحقق اهداف وزارت خانه، توجه ویژه به اسناد بالادستی در تهیه و تدوین برنامه ها، پشتیبانی از طرح های توسعه ای در حوزه های تخصصی، تعامل با بخش خصوصی، استفاده از منابع درآمدهای اختصاصی، اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، عرضه راه کارها و روش جدید برای تأمین منابع مالی، پشتیبانی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سه حوزه تخصصی، تأمین و تخصیص بموقع اعتبارات مورد نیاز، تعامل مستمر با سازمان برنامه و بودجه کشور و بانکهای عامل بخصوص صندوق توسعه ملی برای جذب منابع بانکی، برنامه ریزی برای جذب و تخصیص تسهیلات اعتباری و سایر منابع مالی در بخش سرمایه گذاری، تعامل پویا و کارآمد با مجلس شورای اسلامی، تهیه و تنظیم پیش نویس لوایح قانونی با هدف تدوین قوانین مورد نیاز وزارت خانه، از اهم وظایفی است که مونسان برای وی در نظر گرفته است. دفتر طرح و برنامه را هم از معاونت توسعه به این معاونت انتقال داد و اداره کل حقوقی را هم از معاونت سرمایه گذاری به معاونت توسعه منتقل کرد. حسین اربابی که معاونت سرمایه گذاری را داشت مقرر است به جای قدرت ابراهیمی بنشیند. ابراهیمی که از کیش به همراه مونسان آمده بود از ابتدا بعنوان رئیس دفتر ریاست منصوب شده بود و حالا زمزمه های بازنشسته شدنش به گوش می رسد. در این مدت مونسان تغییراتی هم در حوزه مدیران کل میراث فرهنگی استانها داشت.
پس از حدود ۶ سال سکانداری محمود باقری در اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، طی حکمی از جانب وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجید صفایی بعنوان مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد.
امیر ارجمند هم با حکم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به جای یحیی رحمتی انتخاب شد.
اسماعیل مریوانی هم بعنوان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان به جای سید محسن علوی نشست. علوی به تازگی گرفتار مشکلاتی در حوزه مدیریت شده بود.
در معاونت گردشگری هم مدتی پیش ولی تیموری استعفای خویش را از این معاونت داده بود و شایعات بر پایه آمدن سعید اوحدی به این معاونت خبر می داد ولی گویا این استعفا پذیرفته نشد. از طرفی حدس ها بر این بود که اوحدی در صورت ورود به معاونت گردشگری در دور بعدی وزیر این وزارتخانه خواهد شد.
به همین دلیل به جای او صحبت بر سر پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بود که گویا برای دادن مسئولیت بزرگ گردشگری کشور به او هنوز تردید وجود دارد.
همچنین اواخر آبان بود که امیرحسن شادنوش به جای رحمت الله رئوف در حکمی از جانب معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، «سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات» این وزارتخانه انتخاب شد.
این تغییرات همچنان دامن مدیریت ها و اداره های دیگر این وزارتخانه را می گیرد اما گویا تنها معاونتی که هیچ وقت در هیچ کدام از دورهای مدیریتی، گرفتار تغییر نمی گردد، معاونت میراث فرهنگی است. چون که حالا محمدحسن طالبیان قدیمی ترین معاون در این وزارتخانه و سازمان سابق به حساب می آید.