سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فرماندار شازند: آینده شهر سراب ها با گردشگری گره خورده است

فرماندار شازند: آینده شهر سراب ها با گردشگری گره خورده است

به گزارش تور مسافرتی ایسنا/مرکزی فرماندار شازند گفت: آینده شهرستان با گردشگری گره خورده است و باید از ظرفیت طبیعی، تاریخی، مذهبی و… آن بهره برداری شود.
مصطفی عرب در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت های بکر شهرستان شازند در حوزه گردشگری بیان کرد: برای توسعه گردشگری باید در گام اول زیرساخت ها فراهم گردد که یکی از اهم این زیرساخت ها بحث جاده و دسترسی است.
وی با اشاره به محور شازند-خمین-محلات-دلیجان بعنوان محور گردشگری استان مرکزی و اینکه شهرستان در صدد تامین زیرساخت های این محور در محدود شازند است، اظهار داشت: در محور خمین-شازند که در واقع یکی از مسیرهای محور گردشگری استان است مشکلاتی وجود دارد که برای توسعه گردشگری باید رفع شوند، همینطور بهسازی محورهای اراک-خرم آباد و ازنا-شازند هم مدنظر است.
عرب ایجاد ۵ مجتمع خدماتی-رفاهی در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان را یکی از راهکارهای توسعه گردشگری و رفع مشکلات جاده های شهرستان دانست که راه اندازی این مجتمع ها در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه شازند شهر سراب هاست و وجود سراب های عباس آباد، عمارت، بلاغ و… می تواند جاذبه ای برای گردشگران باشد، اضافه کرد: شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از منابع آبی و پوشش گیاهی مناسبی بهره مند است و همین مساله می تواند به اقتصاد شهرستان از بعد گردشگری کمک نماید. دریاچه کوکبیه در حریم شهر شازند و کنار رودخانه قره چای(رودخانه ازنا) قرار گرفته است که ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک مجموعه گردشگری را دارد.
فرماندار شازند بیان کرد: در گذشته در این منطقه با وسعتی ۱۰۰ هکتاری معدن شن و ماسه وجود داشته که فعالیت آن سبب شکل گیری دریاچه هایی به صورت طبیعی شده است و امروز می توان با توسعه فضای سبز این منطقه و ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری، این منطقه و دریاچه را احیا و مورد بهره برداری قرار داد.
وی با اشاره به تهیه نقشه ها و اسناد این اراضی ملی و تحویل آن به راه و شهرسازی جهت واگذاری به شهرداری یا بخش خصوصی اظهار داشت: امسال در کارگروه امور زیربنایی، واگذاری اراضی ۹۹ هکتاری کوکبیه به شهرداری شازند به تصویب رسید و تفاهم نامه ای بین راه و شهرسازی و شهرداری شازند منعقد شد که انتظار می رود شهرداری امکانات لازم برای جذب سرمایه گذار را فراهم آورد.
عرب اظهار نمود: وضعیت آبی منطقه خیلی خوب است، دو دریاچه اصلی و حدود ۸ دریاچه فرعی در منطقه دارد که می تواند برای ورزش های آبی، قایقرانی و حتی آبزی پروری مورد استفاده قرار گیرد، همینطور باید فضای سبز، محوطه سازی، ورودی مناسب، پارکینگ آلاچیق و… هم ایجاد شود که شاید اگر امسال شهرداری شازند اراضی را کامل تحویل بگیرد، اجرای کامل طرح گردشگری در دریاچه کوکبیه چیزی بین ۸ تا ۱۰ سال زمان می برد.
وی با اشاره به اینکه این اراضی به صورت مجانی در اختیار شهرداری شازند قرار داده شد، اضافه کرد: شهرداری برای مقدمات کار در حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، اما اجرای کامل طرح طراحی شده بین ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.
فرماندار شازند تصریح کرد: دریاچه کوکبیه به شهر شازند نزدیک است، با اراک بعنوان مرکز استان هم فاصله کمی دارد، همینطور در اتوبان شمال به جنوب کشور(اراک-خرم آباد و اراک-بروجرد) واقع شده است و می تواند به توسعه گردشگری شهرستان کمک شایانی داشته باشد.
وی یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری استان مرکزی و شهرستان شازند را پیست اسکی پاکل بعنوان تنها پیست اسکی مرکز کشور بیان کرد و اظهار داشت: این پیست ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگری می باشد، اما برای ماندگاری بیشتر برف احتیاج به برف کوب دارد که تهیه آن در حیطه وظایف وزارت ورزش است، اما با این وجود فرمانداری آمادگی مشارکت با وزارتخانه برای تهیه این برف کوب را دارد.
عرب افزود: پیست پاکل امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد و حتی هم اکنون یک سرمایه گذار بومی اعلام آمادگی کرده است، اما باید امنیت خاطر سرمایه گذار تامین و حفظ شود.
انتهای خبر