سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
به زودی تا دهه فجر؛ کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل می شود

به زودی تا دهه فجر؛ کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل می شود

به گزارش تور مسافرتی کاخ مرمر که تابحال در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، با پیگیری های بنیاد مستضعفان، تا دهه فجر به موزه هنر ایران تبدیل خواهد شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۸ دی در برنامه «نگاه یک» اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخص مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی حدود ۲۰ تا ۲۵ سال پیش در کاخ مرمر مستقر شدند. همان زمان هم به نظر می رسید که این استقرار درست نبود چون مسؤلان نظام نباید در این کاخ ها بنشینند. در واقع مسؤلان نظام این کاخ را از ملت گرفته اند. ازاین رو باید به آنها برگردانده می شد.
وی اضافه کرد: این کاخ پس از درگذشت آقای رفسنجانی تخلیه شد اما نه به راحتی؛ بلکه پس از ادعاها و جر و بحث های زیاد. این یکی از آن مواردی بود که نمی دانستیم پیش چه کسی شکایتمان را ببریم و به ملت چه جوابی بدهیم. البته کاخ با تلاشهای انجام شده و جدیتی که بیت رهبری انجام داد و همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اواخر تخلیه شد. قرار بود استفاده های دیگری برای میهمانان خارجی و تشریفات استفاده گردد که از آن هم عدول کردند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: ما می خواهیم کاخ مرمر را به یک موزه در شأن ملت شریف تبدیل نماییم و امیدواریم تا این موزه دهه فجر آماده شود. در داخل محوطه و کاخ اشیایی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد که جزو افتخارات ماست که مردم از آن بازدید و استفاده کنند.
آن طور که بنیاد مستضعفان در نظر دارد، مقرر است کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل گردد و اشیای در رابطه با این موزه، در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.