سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
صورت شاد ایران در اسپانیا بعلاوه ویدئو

صورت شاد ایران در اسپانیا بعلاوه ویدئو

تور مسافرتی: ایران در چهلمین نمایشگاه توریستی اسپانیا حاضر شده تا با یاری گروه های هنری و گردشگری، چهره ای امن و مناسب حضور توریستهای خارجی را از خود در پنج روز به تصویر بکشد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، نمایشگاه «فیتور» اسپانیا که چهار دهه تجربه را پشت سر گذاشته، یکی از مهم ترین رویدادهای تجاری گردشگری کشورهای لاتین زبان است که امسال از ۲۲ تا ۲۶ ژانویه (دوم تا ششم بهمن ماه) در شهر مادرید برگزار شده و ۲۵۳ هزار شرکت کننده از ۱۶۵ کشور را به خود جذب کرده است. این نمایشگاه را هشت هزار خبرنگار و بلاگر پوشش می دهند. گردشگری سلامت، خلاقیت و تکنولوژی همچون بخش های نمایشگاه امسال هستند.
فیتور (Fitur) شهر محل برگزاری نمایشگاه با مقر اصلی سازمان جهانی گردشگری یکی است، در ابعاد آموزشی جایگاه ویژه ای دارد و هر سال کارگاه های آموزشی متنوعی در آن برگزار می شود، «فیتور تلنت» موضوع اصلی کارگاه نمایشگاه امسال است. ایجاد خلاقیت در حوزه های متنوع گردشگری و جلب فعالان این حوزه از اهداف فیتور در کمک به گردشگریست.

ایران امسال در شرایطی در نمایشگاه اسپانیا شرکت کرده که امنیت آن تحت تاثیر وقاع اخیر از طرف برخی دولت ها و رسانه های خارجی به چالش کشید شده و همین سبب شده است گردشگران برای سفر به ایران تردید کنند. برای همین در غرفه ایران که با مسؤولیت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شده از گروه رقص های آیینی خطه خراسان بزرگ بهره گرفته شده تا چهره شاد ایران را نیز به نمایش بگذارند. نمایش این گروه در چند روز برگزاری فیتور یکی از پرطرفدراترین و جذاب ترین بخش های غرفه ایران بوده است.
برگزاری کنفرانس خبری گردشگری، نشست با معاون سازمان جهانی گردشگری UNWTO، نشست هم اندیشی توراپراتورهای ایرانی و اسپانیایی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید، نشست مشترک با مدیران نمایشگاه های MIT روسیه و تاپ ریزای فرانسه از دیگر برنامه های غرفه ایران در فیتور اسپانیا است.
غرفه ایران امسال به مساحت ۲۹۷ مترمربع در سالن ۲ (خاورمیانه) فیتور قرار دارد که لبنان، مصر، فلسطین و اردن همسایه های آن هستند. نزدیک به ۲۰ آژانس گردشگری به همراه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، استان های یزد و کرمان و شهرداری تهران در غرفه ایران حضور دارند.

نمایشگاه فیتور فردا (یکشنبه، ششم بهمن ماه) به کار خود اختتام می دهد. خیلی از تورگردان ها بر این باورند: شاید غرفه ایران در مقایسه با گذشته روزهای خلوتی را در اسپانیا سپری کرده باشد و این نمایشگاه به تنهایی وضعیت گردشگری ایران را که روزهای بحرانی ای را سپری می کند، بهبود نبخشد، اما حاضر بودن و غیبت نکردن ایران در رویدادهای بین المللی در شرایط موجود، چنان اهمیت دارد که باید از هر فرصتی برای به نمایش گذاشتن امنیت و آرامش کشور در مجامع بین الملل بهره برد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: