سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
تیموری خبر داد؛ حدود ۸میلیون توریست خارجی در ده ماهه اول سال به ایران آمدند

تیموری خبر داد؛ حدود ۸میلیون توریست خارجی در ده ماهه اول سال به ایران آمدند

به گزارش تور مسافرتی معاون گردشگری کشور اظهار داشت: در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، شاهد ورود بیشتر از ۷میلیون و۸۵۰ هزار توریست خارجی به کشور بودیم که با کل آمار سال پیش برابر شده است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نشست خبری ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ظهر امروز دوشنبه ۷ بهمن در هتل لاله برگزار گردید.
تیموری در این جلسه با اشاره به میزان ورود توریستهای خارجی به کشور اظهار داشت: سال قبل ۷.۸ میلیون توریست خارجی داشتیم که نسبت به سال ۹۶، شاهد رشد ۵۲ درصدی بودیم و این درحالی است که در ۱۰ ماهه سال جاری هم شاهد ورود بیشتر از ۷ میلیون و۸۵۰ هزار توریست خارجی به کشور هستیم که با کل سال قبل برابر شده است و در این دو ماه آینده هر تعداد توریست خارجی به کشور وارد شود آمار ما نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: خبرهای خوبی برای حوزه گردشگری هم داریم بعنوان مثال برای نخستین بار با همکاری انجمن های صنفی راهنمایان سراسر کشور، موفق به دریافت مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری شدیم، در کنار آن خبر معافیت دفاتر فعال در حوزه ورود توریستهای خارجی از مالیات بر ارزش افزوده هم منتشر گردید که نشان دهنده این است که روزهای خوبی برای گردشگری کشور در راه می باشد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در ادامه به بعضی از اتفاقات در حوزه گردشگری در ماه گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: در اینباره ما نه نخستین کشور هستیم و نه آخرین کشور. بعنوان مثال در چین، حالا شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم که گردشگری این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. این اتفاقات وجود دارد اما آنچه که مهم می باشد که این است که امروز همه ما اینجا جمع شدیم و بخش خصوصی و دولتی باهم هم صدا و هم پیمان شده ایم که آماده هستیم تا برگردیم.
تیموری در انتها اظهار داشت: اگر ما گرفتار یاس، ناامیدی و سرخورده شویم، نتایج خوبی نخواهیم گرفت. ایران دارای ظرفیت های فراوانی است و باید بتوانیم باتوجه به این ظرفیت ها، به وضعیت ایده آل خود برگردیم و این مهم با کمک مان به یکدیگر امکان پذیر است.