سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری: اقامت در هتل های زیر ۴ ستاره ارزان تر می شود

معاون گردشگری: اقامت در هتل های زیر ۴ ستاره ارزان تر می شود

تور مسافرتی: معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل های ۴ و ۵ ستاره، اظهار داشت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ولی تیموری تصریح کرد: به دنبال پیگیری های چندساله و رایزنی های گسترده روزهای اخیر وزارت گردشگری، تشکل های حرفه ای مرتبط و فعالان گردشگری، بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیه مراکز اقامتی دارای مجوز فعالیت از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی (به غیر از هتل های ۴ و ۵ ستاره) را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.
او افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بندهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۶ ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را در رابطه با معافیت مالیاتی کالا و خدمات تصویب کردند که در بند ۱۶ این ماده مصوب شد خدمات اقامتی هتل های سه ستاره و پایین تر، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با قدردانی از حمایت های رئیس و نمایندگان مجلس از صنعت توریسم، این مصوبه مجلس را در حمایت عملی از صنعت گردشگری به ویژه در شرایط کنونی موثر دانست و اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده در عمل پولی است که از مردم گرفته می شود و معافیت مراکز اقامتی از پرداخت این مالیات در اصل به مفهوم عدم پرداخت این وجه از طرف مردم و گردشگران است. به عبارت دیگر این مساله بطور مستقیم در کاهش هزینه سفر مردم موثر است.
او بیان کرد: حمایت های دولت، مجلس و بخش خصوصی از صنعت گردشگری می تواند نتایج خوبی را در شرایط اقتصادی کشور به دنبال داشته باشد.
تیموری با اشاره به مصوبه چند روز پیش مجلس درباره معافیت دفاتر فعال در حوزه جذب توریستهای خارجی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، اظهار نمود: این اقدام مجلس نیز قابل تقدیر است و خوشحال هستیم که نمایندگان مردم در خانه ملت به صنعت گردشگری نگاه مثبتی دارند و از این صنعت حمایت می کنند.
او درباب مصوبه مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده در بعضی مراکز اقامتی، اظهار داشت: البته پیشنهاد و درخواست ما از نمایندگان مجلس این بود که تمام هتل ها و مراکز اقامتی از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند که این مساله مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت و هتل های ۴ و ۵ ستاره از دامنه مشمولیت این مصوبه حذف شدند. البته مصوبه بسیار خوبی است.
معاون گردشگری با اشاره به تصویب موضوع بیمه راهنمایان گردشگری در کمیسیون تلفیق مجلس در روز یکشنبه گذشته، اظهار نمود: در مجموع با تلاش و همکاری تنگاتنگ دولت و مجلس، بسته حمایتی بسیار خوبی در هفته جاری برای فعالان بخش خصوصی گردشگری تدارک دیده شد.

منبع: