سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
تعطیلات آخر هفته در تهران چه خبر است؟

تعطیلات آخر هفته در تهران چه خبر است؟

به گزارش تور مسافرتی نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران به همراه نمایشگاه صنایع دستی، تعطیلات آخر این هفته در تهران برپا می شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ولی تیموری ـ معاون گردشگری ـ در نشست خبری این نمایشگاه ها که با حضور مجریان آن، معاون صنایع دستی و دیگر مدیران معاونت گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه (۱۹ بهمن ماه) برگزار شد، نمایشگاه گردشگری سال جاری را استان محور دانست و اضافه کرد: حدود ۱۳ سالن به نمایشگاه سال جاری اختصاص داده شده که ۹۸۵ شرکت داخلی و حدود ۶۰ شرکت به نمایندگی از کشورهای خارجی در آن حضور دارند. این نمایشگاه بیشتر فرصتی برای گردشگری و سفرهای داخلی است، در نتیجه به بخش خصوصی پیشنهاد شده با تنوع بخشی در مقصد و سفرها در این نمایشگاه حاضر شوند.
او بیان نمود: توسعه گردشگری داخلی، به صورت مستقیم گردشگری بین المللی را تحت تأثیر قرار می دهد و سبب می شود تردید برای سفر به ایران کنار گذاشته شود.
تیموری با بیان این که نمایشگاه گردشگری تهران دست کم در در دو سال گذشته خودگردان برگزار شده است و هزینه های آن از محل حضور شرکت ها تأمین می شود و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبلغی برای آن پرداخت نکرده و نمی کند، درباره علت کنار گذاشتن مجری خصوصی این نمایشگاه بعد از دوازده دوره برگزاری، اظهار نمود: ندیدم در جایی آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ درباره مسایل مالی نمایشگاه گردشگری صحبت کرده باشند این نمایشگاه همیشه توسط مجری خصوصی برگزار می شد و ما آنرا خودگردان می دانیم و پولی به مجری داده نشده است و این فرایندی است که بخش خصوصی دارد. شرکت سهامی نمایشگاه ها در ازای اجاره غرفه ها عددی دارد و دامنه تفاوت آن چنان نیست که هر طور خواستیم مدیریت نماییم.
وی همینطور با اشاره به مشارکت صنایع دستی در این نمایشگاه، به راه اندازی مرکز جهانی صنایع دستی به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران در سازمان جهانی جهانگردی، اشاره نمود و اضافه کرد: طرح اولیه این مرکز آماده شده و با کمک سازمان جهانی جهانگردی پیگیری می شود.
پویا محمودیان ـ معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی ـ درباره ادغام سی وسومین نمایشگاه صنایع دستی با نمایشگاه گردشگری هم اظهار داشت: سال ۹۴ زمانی که مسؤولیت دفتر صادرات صنایع دستی را به عهده داشتم، طی مطالعاتی به این نتیجه رسیدیم که صنایع دستی ظرفیتی بیشتر از برگزاری یک نمایشگاه در پایتخت را دارد، از آن سال تصمیم گرفتیم دو نمایشگاه در تهران برگزار گردد که نمایشگاه دوم عیدانه است. از سال ۹۶ نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهریورماه همزمان با نمایشگاه فرش برگزار می شد. سال جاری هم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت صنایع دستی را مکلف کرد همزمان با نمایشگاه گردشگری، نمایشگاه عیدانه را برگزار کند. این نمایشگاه از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برپا می شود و فرصتی است برای خرید، همزمان با عید و خانه تکانی.
وی ادامه داد: هدف اصلی این است که در انتها هر فصل، نمایشگاهی با حضور ۳۱ استان در تهران برپا شود.
به قول محمودیان، از کل فضای نمایشگاه گردشگری، چهار هزار متر فضا در اختیار صنایع دستی قرار گرفته است.
خشایار نیکزاد ـ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ـ که اجرای نمایشگاه را به یک شرکت خصوصی واگذار کرده است درباره جزئیات این نمایشگاه ها توضیح داد: ۱۳ سالن به این نمایشگاه اختصاص داده شده که مجموعا ۱۰۲۸ شرکت کننده از بخش هایی چون بومگردی، هتل، آژانس های مسافرتی، تشکل های خصوصی، مناطق آزاد، نشریات تخصصی سفر، دهکده های توریستی، تجهیزات سفر، شرکت های اکوتوریستی، گردشگری سلامت و ورزشی و حمل و نقل در کنار ۴۳ شرکت کننده خارجی از کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه، افغانستان و سوئیس و ۱۸ شرکت داخلی به نمایندگی از کشورهایی همچون روسیه، پاکستان و چین و ۳۹۰ شرکت هم از حوزه صنایع دستی حضور خواهند داشت.
به قول او، ۴۶ هزار متر مربع سطح پوشش این نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران است که ۲۲ هزار متر آن سرپوشیده است.
نکیزاد، برگزاری جشنوراه های موسیقی اقوام، عشایری و غذا را در کنار کارگاه های گردشگری ادبی، دیجیتال مارکتینگ، بسته بندی و برندسازی شخصی، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری خوراک، توسعه پایدار گردشگری روستایی و کشاورزی و گردشگری تجربه گرا و همینطور نشست انجمن صنفی آژانس های مسافرتی را از برنامه های جنبی نمایشگاه گردشگری تهران اعلام نمود.
سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران و سی وسومین نمایشگاه صنایع دستی از روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه تا شنبه ۲۶ بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. ساعت فعالیت این نمایشگاه ها از ۹ بامداد تا ۱۷ خواهد بود.