سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام ۱۸۴ سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران: در تمام ۱۸۴ سد بزرگ کشور ظرفیت های گردشگری وجود دارد

به گزارش تور مسافرتی مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: ۱۸۴ سد بزرگ در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام خصوصیت های خاص خودش را داشته و پتانسیل استفاده برای مقاصد گردشگری را دارند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از شبکه خبری آب ایران، محمد حاج رسولی ها در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تصریح کرد: مبحث استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای کشور یکی از سیاست هایی است که وزارت نیرو از سال ۹۶ در دستور کار خودش قرار داده و شرکت مدیریت منابع آب دستورالعمل ها، بخش نامه ها و ساز و کارهای آنرا با تشکیل کمیته ای شروع کرد.
وی با بیان این که این مورد با تنگناهای زیادی مواجه بود، اظهار داشت: تاکیدات رئیس جمهور برای تحقق گردشگری سدها سبب شد که دیگر مسئولان با جدیت بیشتری این مورد را دنبال کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اشاره به این که ۱۸۴ سد بزرگ در کشور داریم، خاطرنشان کرد: این سدها هر کدام قابلیت های خاصی همچون دسترسی به اماکن زیارتی، جنگل و حتی کویر دارند که از این ظرفیت ها برای گردشگری می توان بهره برد.
وی با تاکید بر ضرورت تعدیل و تسهیل قوانین و مقررات برای تحقق گردشگری سدها، اظهار داشت: علاوه بر آن باید اختیار بیشتری به مدیران استانی داده شود تا بتوانند از این اختیار در جهت اهداف مدنظر استفاده کنند.
حاج رسولی ها با بیان این که گردشگری سدها نیازمند حضور قدرتمند بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته بستر سرمایه گذاری آماده شده؛ به صورتی که در استان مازندران سه محل برای گردشگری سدها در نظر گرفته شده است. سازمان آب و برق خوزستان با ایجاد فضای مجازی نسبت به معرفی پتانسیل های خود اقدام نموده است. علاوه بر آن، در استان تهران هم کار خوبی شروع شده و امیدواریم در آینده نزدیک از ظرفیت های سد لار برای مقاصد گردشگری استفاده گردد.
وی تصریح کرد: شرکت مدیریت منابع آب ایران همه توانایی و ظرفیت های خویش را برای گردشگری سدها اختصاص داده و اقدامالات لازم را در این خصوص انجام می دهد.
در ادامه هم سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه گردشگری از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید و بر ضرورت توسعه گردشگری در محل سدهای استان تهران بر مبنای ضوابط و مقررات تصریح کرد.