سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نمایشگاه داوینچی در لوور رکورد زد

نمایشگاه داوینچی در لوور رکورد زد

تور مسافرتی: نمایشگاه بزرگ «لئوناردو داوینچی» که به مناسبت گرامیداشت پانصدمین سالروز درگذشت این هنرمند چیره دست رنسانس برگزار شده بود، چندی قبل به کار خود خاتمه داد و یک رکورد جدید از تعداد بازدیدکننگان را برای موزه «لوور» پاریس رقم زد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نت نیوز، در مجموع ۱، ۰۷۱، ۸۴۰ نفر از سراسر جهان برای تماشای نمایشگاه کم نظیر آثار «لئوناردو داوینچی» از « لوور» بازدید کردند.
آمار چشم گیر بازدیدکنندگان در نمایشگاه «لئوناردو داوینچی» سبب شد تا رکورد پیشین بیشترین بازدید از یکی از نمایشگاه های « لوور» که به نمایشگاه «اوژن دولاکروا» در سال ۲۰۱۸ تعلق داشت، شکسته شود. در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۵۴۰ هزار نفر از نمایشگاه «اوژن دولاکروا» بازدید کردند.
برمبنای آمار ارائه شده، شمار روزانه بازدیدکنندگان از نمایشگاه «داوینچی» به حدود ۱۰ هزار نفر می رسید.
بااینکه ۴۶ سانس اضافه ای که به بازدیدکننگان این امکان را می داد تا ۱۰ شب از این نمایشگاه بازدید کنند نیز در بالا رفتن این آمار بی تاثیر نبود. با اضافه شدن تعداد سانس های این نمایشگاه تعداد کارکنان موزه «لوور» نیز تا ۲۰ درصد افزایش یافت.
مدیر موزه «لوور» در اطلاعیه ای اعلام نمود: «حیرت آور است که یک هنرمند ایتالیایی رنسانس حتی بعد از گذشت ۵۰۰ سال از درگذشتش هنوز حیرت مردم عادی را برمی انگیزد. حالا دو نکته وجود دارد که مایه افتخار من است: موفقیت در گردهم آوردن بیشترین تعداد آثار «داوینچی» در یکجا و دوم میزبانی از چنین تعداد شایان توجهی از مخاطبان.»
همچون مهم ترین آثار این نمایشگاه می توان به «بانوی صخره ها» که تحت مالکیت همین موزه است اشاره نمود. مسئولان موزه «لوور» برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ از موسسات هنری و موزه های سراسر جهان بعضی از آثار «داوینچی» را امانت گرفتند.
با این وجود تابلو «سالواتور موندی» (منجی عالم) که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار به یک خریدار ناشناس به فروش رسید، غایب بزرگ این نمایشگاه محسوب می شد.
در ایام پایانی این نمایشگاه، تقاضای علاقه مندان به اندازه ای زیاد بود که مسئولان این موزه به ناچار درب های آنرا به مدت ۸۱ ساعت یکسره به روی مخاطبان باز نگه داشتند.
در نتیجه ی این استراتژی، حدود ۳۰ هزار بازدید کننده ی بیشتر از این نمایشگاه دیدن کردند.

منبع: