سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
علیرضا رحیمی خبر داد: همکاری با یونسکو برای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری

علیرضا رحیمی خبر داد: همکاری با یونسکو برای تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری

تور مسافرتی: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی از توسعه گردشگری از اعلام آمادگی یونسکو برای تداوم همکاری ها با ایران بمنظور تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری آگاهی داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، «علیرضا رحیمی» مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی از توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: برمبنای مذاکرات انجام شده در تماس تصویری بین معاون گردشگری با سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران مستقر در پاریس، مقرر شد همکاریهای مشترک برای انجام پروژه «تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری» که بعد از بحران کرونا گرفتار وقفه شده بود؛ امسال نیز تداوم داشته باشد.
او اضافه کرد: در این پروژه، یونسکو بعنوان هماهنگ کننده با مشاوران بین المللی و تامین کننده منابع مالی بین المللی و همین طور سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در زمینه کمک های فنی همکاری خواهند داشت.
رحیمی اظهار داشت: سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در این مذاکرات، همکاریهای دوجانبه برای اجرای این پروژه را حائز اهمیت دانسته و ابراز امیدواری کرد با مهیا شدن شرایط انجام مراودات بین المللی باتوجه به شیوع بیماری کرونا، زمینه استقرار مشاوران فنی پروژه در ایران برای تدوام همکاریهای سال قبل و اجرای فازهای بعدی هرچه سریع تر برقرار شود.
در چارچوب این برنامه مقرر است، استراتژی های توسعه گردشگری در چارچوب توسعه محصول و بازاریابی، نیروی انسانی، کسب وکارهای گردشگری، زیرساخت ها، تأسیسات و خدمات، سرمایه گذاری، مدیریت و توسعه آمایشی، قوانین و مقررات حوزه گردشگری به همراه برنامه اقدام پروژه با مشارکت ذینفعان گردشگری و بهره مندی از ظرفیت ها و کمک های بین المللی تدوین شود.

منبع: