سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مقررات ورود اتباع ۴ کشور به ایران

مقررات ورود اتباع ۴ کشور به ایران

مقررات ورود اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هندوستان به ایران اعلام و تاکید شده که صدور روادید گردشگری و زیارتی کماکان ممنوع خواهد بود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، یکی از شرکت های هواپیمایی در بخشنامه ای به رؤسای شعب این هواپیمایی و مدیران دفاتر خدمات مسافرت هوایی نوشته که؛ پیرو نامه های مورخ ۱۸ و ۲۱ تیرماه سازمان هواپیمایی کشوری در مورد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره ورود اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و هند (اعم از مقیم و غیرمقیم) و چگونگی ورود اتباع این کشورها بر مبنای ضوابط ذیل مقرر شده است:
۱- کلیه کسانی که قبلاً از مراجع ذیربط جمهوری اسلامی ایران پروانه اقامت، روادید تحصیلی، روادید ورود چندبار، روادید با حق کار، روادید درمانی، روادید سرمایه گذاری و مُهر خروج و مراجعت دریافت کرده اند، مجاز خواهند بود از تاریخ اول تیرماه از مبادی مرزی قانونی (مرزهای زمینی، هوایی و دریایی) به کشور سفر کنند. افراد مذکور می بایست در کشور مبدأ فرم خوداظهاری پیوست را تهیه، تکمیل و در هنگام ورود به کشور به نمایندگان وزارت بهداشت مستقر در گمرک تحویل دهند.
۲- اتباع خارجی پیش از ورود به ایران باید گواهی سلامت خویش را به تأیید وزارت بهداشت کشور خود برسانند و سپس برای صدور روادید به نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند. گواهی مذکور باید به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت عرضه شود.
۳- صدور سایر روادید همچون روادید گردشگری و زیارتی کماکان ممنوع خواهد بود.
۴- دارندگان گذرنامه سیاسی، خدمت و هیئت های رسمی هم طبق ضوابط ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل فرم خوداظهاری و داشتن گواهی سلامت در خصوص عدم ابتلاء به بیماری کرونا هستند.
۵- بر مبنای بند (و) ماده ۲ قانون ورود و اقامت اتباع خارجی و به منظور حفظ سلامت عمومی کشور، رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت گواهی سلامت که به تأیید وزارت بهداشت محل رسیده و تکمیل فرم خوداظهاری لازم الاجراست و عدم رعایت آن تخلف از قانون تلقی خواهد شد. پلیس مهاجرت و گذرنامه و مأموران مرزبانی ضمن پایش روادید صادره از جانب نمایندگی ها و بررسی رعایت ضوابط فوق موظف شده اند از ورود اتباع خارجی فاقد گواهی سلامت ممانعت به عمل آورند و هر گونه تخلف از این مصوبات را به مراجع نظارتی وزارت متبوع خود گزارش کنند.

منبع: