سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی: برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در فارس انجام می شود

مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی: برندسازی محصولات با نام میراث جهانی در فارس انجام می شود

فارس مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی دیرینه شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور و در قالب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی، در دو منطقه فیروزآباد و سروستان، برندسازی با نام میراث جهانی انجام می شود.
علیرضا عسکری چاوردی روز دوشنبه ۱۳ مرداد در گفتگو با خبرنگاران، اضافه کرد: محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتّی ویژه این دو منطقه، دست بافته های عشایری، هنرهای سنتی، صنایع دستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراث جهانی یونسکو برندسازی می شود.
عسکری چاوردی همینطور تصریح کرد: این برنامه دانش بنیان در قالب تفاهم نامه و موافقت صنایع غذایی و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی می شود.
او اظهار داشت: برند میراث جهانی نه تنها زمینه رقابت بین المللی برای توسعه پایدار سنّت های پایدار مردم این مناطق را فراهم می آورد بلکه خیلی از نوآوری های جدید دانش بنیان این مناطق را می توان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد.
عسکری چاوردی با تاکید بر این که باید تلاش نماییم سنّت ها و دستاوردهای مناطق سرزمین خویش را ارزش گذاری نماییم و آنها را در سطح جهانی معتبر سازیم، اظهار داشت: مهم ترین برندهای میراث جهانی نظیر گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیشتر از چند هزار سال قدمت دارد که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبّه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبّه برندسازی شد.
مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی دیرینه شناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان، اظهار داشت: پسته سروستان با این برند بعنوان یک سنّت غذایی پایدار زمینه رقابت بین المللی را به دست می آورد و آداب و رسوم قشقائی ها با برَند میراث جهانی در جشنواره های بین المللی معرّف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، مجموعه «میراث جهانی منظر دیرینه شناسی محور ساسانی فارس» در چهل و دومین گردهمایی مجمع جهانی یونسکو در شهر منامه بحرین در تیرماه ۱۳۹۷ شمسی با شماره ثبت ۱۵۶۸ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.