سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد آخرین وضعیت محورهای شمالی بعد از ترافیک سنگین شب گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد آخرین وضعیت محورهای شمالی بعد از ترافیک سنگین شب گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به اینکه بر مبنای سفارش های مسؤلان بهداشتی از مردم می خواهیم از سفرهای غیر ضرور جلوگیری نمایند، اظهار داشت: هم اکنون تردد در همه محورهای مواصلاتی برقرار است و در بعضی از محورهای شمالی شاهد ترافیک نیمه سنگین و تردد پرحجم هستیم.
علی اکبر آشوری در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت راه های کشور از شب گذشته تا آخر تعطیلات، اظهار نمود: بر مبنای پیشبینی های صورت گرفته شب گذشته ترافیک سنگینی در محور چالوس و آزادراه تهران – شمال صورت گرفت و سبب شد که از حدود ۱۰ دقیقه صبح به مدت حدود دو ساعت آزادراه تهران – شمال مسدود شود تا بتوانیم حجم ترافیک را کنترل نماییم. البته پلیس راه از ساعت ۱۲: ۳۰ تا ساعت ۱۵: ۳۰ تردد یکطرفه را در آزادراه تهران – شمال و محور جاده چالوس برقرار کرد که سبب شد قدری از حجم ترافیک کاسته شود اما از ساعت ۱۷ روز گذشته ترافیک سنگین در این محور و ساعت ۲ صبح امروز ادامه داشت که عمده ترافیک در محور شهرستانک تا تونل کندوان بود و بخشی از آن به آزادراه هم کشیده شد.
وی ادامه داد: بعد از آنکه صبح امروز ساعاتی آزادراه تهران – شمال مسدود بود حجم ترافیک کمتر شده و الان ترافیک محور از آن منطقه جلوتر رفته و به حوالی حوزه استحفاظی استان مازندران رسیده است.
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور افزود: از ساعت ۹ بامداد امروز هم ترافیک در محدوده دو راهی شهرستانک تا کندوان به صورت سنگین وجود داشت که البته هم اکنون تردد پر حجم و روانی در این محور وجود دارد.
احتمال اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده چالوس
بر مبنای برنامه ریزی ها و پیش فرض های موجود قرار بود امروز از ساعت ۱۵ در محور جاده چالوس و آزادراه تهران شمال مسیر به سمت جاده چالوس یکطرفه شود که البته پلیس راه اعلام نموده که فعلا این محدودیت ترافیکی را اعمال نمی کند اما امکان دارد این برنامه ریزی قدری به تاخیر بیفتد.
آشوری اظهار داشت: در محور هراز از ساعت ۱۷ روز گذشته تا ساعت ۹ شب ترافیک سنگینی داشتیم که البته تا حدود ساعت ۱۲ شب وضعیت ترافیکی در این محور به حالت عادی برگشت. همینطور در محور فیروزکوه محدوده گیلاوند تا دماوند همواره با ترافیک و کندی حرکت مواجه هستیم اما تنها در این محدوده حجم تردد بالاست و در دیگر مقاطع مسیر مشکلی وجود ندارد. در محور قزوین – رشت در محدوده رودبار هم ترافیک نیمه سنگینی از روز گذشته وجود داشت و امروز هم این میزان از ترافیک وجود دارد.
وی درباره دیگر محورها اظهار داشت: در آزادراه تهران – کرج – قزوین ترافیک سنگینی تا پیش از گلشهر داشتیم و همچنان هم ترافیک در این محور سنگین است.
پر ترددترین مسیرهای کشور در ۲۴ ساعت گذشته
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور اظهار داشت: آزادراه تهران – کرج – قزوین در محدوده های شهید کلانتری تا گلشهر جزو پر ترددترین مسیرها و محورهای مواصلاتی است. همینطور از شنبه پیشبینی می شود که این محور از شنبه در راه برگشت در همین محدوده ها از ساعات اولیه ظهر تا ۹ شب بیشترین حجم تردد را تجربه کند.
آشوری افزود: استان های مازندران، گیلان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی هم استان های عمده مقصد در این ایام هستند که بیشترین حجم انباشت خودرو در این مناطق وجود دارد و بیشترین خروجی از تهران و البرز است. البته گرچه استان های تهران و البرز بیشترین سفر را به استان های شمالی داشته اند اما این مناطق بعنوان استان های عبوری در نظر گرفته شده و مردم از دیگر نقاط کشور از راه این استان ها به شمال کشور سفر می کنند.
او همینطور درباره وضعیت تردد در ۲۴ ساعت گذشته و مقایسه آن با روز قبل اظهار داشت: در ۱۵ مرداد ماه (دیروز چهارشنبه) ۵۶ درصد افزایش تردد در راه رفت و ۲۳ درصد کاهش در راه برگشت را نسبت به ۲۴ ساعت پیش از آن تجربه کردیم، همینطور در محور کرج – چالوش و آزادراه تهران – شمال ۴۳ درصد رشد در راه رفت و ۲۹ درصد کاهش در راه برگشت داشتیم.
در محورهای فیروزکوه و قزوین – رشت هم به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۸ درصد رشد را تجربه کردیم که نسبت به ۱۴ مرداد ماه صورت گرفت. همینطور در راه برگشت به ترتیب ۱۰ درصد رشد و یک درصد کاهش داشتیم.
مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با اشاره به اینکه مجموعه تردد کل کشور در روز گذشته ۹ درصد رشد نسبت به ۱۴ مرداد را تجربه نمود اظهار داشت: اوج تردد در محورهای مواصلاتی کشور ساعت ۱۹ الی ۲۰ و کمترین تردد در ساعات ۴ الی ۵ صبح روز گذشته صورت گرفت و محورهای کرج – تهران، تهران – کرج، کرج – قزوین، قزوین – کرج، ساوه – تهران، پاکدشت – تهران، تهران – شهریار، تهران – ساوه، تهران – قم و شهریار – کرج جزو ۱۰ محور پر تردد در ساعات و روز گذشته بوده است.