سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس: در طرح بازآفرینی محلات تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی هستیم

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس: در طرح بازآفرینی محلات تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی هستیم

به گزارش تور مسافرتی قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهار داشت: ما در محلات اصیل و تاریخی قزوین قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت های تاریخی هستیم با این وجود نباید این مساله مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنین این مناطق باشد.
دکتر فاطمه محمدبیگی امروز ۲۷ شهریور در نشست بازآفرینی محلات استان قزوین که با حضور مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، نمایندگان استان، استاندار قزوین و مسئولان استانی در دفتر حجت الاسلام والمسلمین تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار نمود: بازآفرینی محلات قدیمی قزوین آرزوی من است چونکه سال ها در کوچه پس کوچه های این محلات زندگی کرده و از آن خاطره دارم.
وی بیان کرد: متأسفانه سال هاست به بهانه بازآفرینی شاهد قفل شدن محلات اصیل و تاریخی قزوین هستیم که این سبب نارضایتی مردم و تحمیل هزینه های بسیار اجتماعی شده است.
محمدبیگی اشاره کرد: محلاتی مانند بلاغی، هادی آباد، سردار و دباغان همچون محلات اصیل با بافت تاریخی در قزوین است که سال ها درگیر موضوع بازآفرینی شده و اهالی آن بلاتکلیف شاهد عدم اقدام جدی مسئولان برای تعیین تکلیف این مساله هستند.
وی اشاره کرد: باید تسهیلات ویژه برای اهالی و ساکنین این محلات در نظر گرفته شود، در مسافرت وزیر راه و طی مکاتباتی که با وی داشتم بر لزوم اختصاص بودجه ملی برای سرعت گرفتن پروژه های بازآفرینی این ۴ محله تاکید داشته و آنرا بعنوان مطالبه جدی اهالی این مناطق پیگیر هستم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس بیان کرد: ما قائل به حفظ میراث فرهنگی و بافت های تاریخی هستیم با این وجود نباید این مساله مانعی برای مطالبات به حق اهالی و ساکنین این مناطق باشد. باید ذائقه و نیازمندی های اهالی که در آنجا زندگی می کنند، در موضوع بازآفرینی در نظر گرفته شود.
وی اظهار داشت: با تسریع در موضوع بازآفرینی و تعیین تکلیف آن بی گمان منافع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای محلات را شاهد خواهیم بود و ما نیز در حوزه تقنینی حاضر هستیم تا هر جایی که نیاز است موانع قانونی را مطرح و حل آنرا پیگیری نماییم.
محمدبیگی در آخر اظهار نمود: ضمن اینکه می توان برای حل مشکلات محله دباغان و حرم امامزاده حسین (ع) از ظرفیت آستان قدس رضوی بهره برد.

منبع: