سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نایب رئیس جامعه بوم گردی خبر داد؛ اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار به تولیدات اقامتگاه های بوم گردی

نایب رئیس جامعه بوم گردی خبر داد؛ اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار به تولیدات اقامتگاه های بوم گردی

نایب رییس جامعه بوم گردی کشور از امضای تفاهمنامه با صندوق کارآفرینی امید و اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار به محصولات تولید شده در واحدهای بوم گردی اطلاع داد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، اکبر رضوانیان، دبیر اولین جشنواره گردشگری پایدار روستایی از ایده تا اقدام، درباره برگزاری نخستین دوره این جشنواره اظهار داشت: «به بهانه سال ۲۰۲۰ که از جانب سازمان جهانی گردشگری بعنوان سال گردشگری و توسعه روستایی نامگذاری شده است، جامعه بوم گردی کشور بعنوان متولی یکی از مهمترین تأسیسات گردشگری روستایی مبادرت به برگزاری این جشنواره کرد.»
وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه درگیر کرونا نبودیم جامعه بوم گردی برای برگزاری نشست و نمایشگاه های متنوع برنامه های گسترده ای را تدارک دیده بود، اما تا الان و با شرایط فعلی برنامه ریزی مان برای برگزاری رخدادهای جشنواره شامل نشست های تخصصی با فعالان در رابطه با بوم گردی استان ها، کارگاه های توان افزایی و اختتامیه به صورت آنلاین است که تا آخر آذر ماه اطلاع رسانی و برگزار می گردد.
رضوانیان درباره هدف از برگزاری این جشنواره توضیح داد: در یک و نیم دهه گذشته که بوم گردی در کشور آغاز به فعالیت کرده، تجربیات اتفاق ها و ایده های نوعی را پشت سر گذاشتیم که هیچ یک از آنها به صورت مکتوب در نیامده است. تمامی این تجارت باید تجمیع و برای ادامه مسیر به کار گرفته شوند.
دبیر اولین جشنواره گردشگری پایدار روستایی از ایده تا اقدام، افزود: شرکت کنندگان تا آخر آذر ماه فرصت دارند آثار خویش را در سه حوزه عکس، فیلم و ایده از راه شماره واتساپ ۰۹۰۲۴۶۱۶۰۰۴ به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. تمامی آثار بعنوان بانک اطلاعاتی جامعه بوم گردی جمع آوری و ایده های موفق هم در چارچوب کتاب منتشر می شوند.
وی اضافه کرد: در چند روز آینده هیئت داوران معرفی و جوایز اطلاع رسانی خواهد شد. مراسم اختتامیه جشنواره هم شب یلدا برگزار، اما نتایج نهایی در بهمن ماه اعلام می شود.
رئیس جامعه بوم گردی کشور با اشاره به اقدامات این تشکل در پشتیبانی از صنف خود، بیان نمود: با عنایت به این که با کاهش سفر در دوران کرونا اقامتگاه های بوم گردی گرفتار صدمه جدی شدند، جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور در تفاهمنامه ای با صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی را در قاب پشتیبانی از تولیدات واحدهای بوم گردی آماده کرد.
رضوانیان با اشاره به اختصاص اعتبار ۹ میلیارد تومانی، خاطرنشان کرد: بنا به تفاهمنامه صورت گرفته تمامی اقامتگاه های بوم گردی که محصولی را تولید می کنند با معرفی جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کشور از تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومانی بهره مند می شوند. همینطور فروشگاه هایی که بعنوان عرضه محصولات بومی اقامتگاه های کشور فعال می باشند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی در ادامه به اهداف آتی این تشکل اشاره نمود و اضافه کرد: تمرکز زدایی، تقویت انجمن های استانی، افزایش کیفی آموزش در واحدهای بوم گردی، برگزاری جشنواره های متنوع اقامتگاه های بوم گردی شامل خوراک، آئین، هنرهای سنتی و…، حضور در همایش ها و نمایشگاه های مرتبط، بهره گیری از تجارب در چارچوب برگزاری کارگاه، همایش و نشست، برگزاری فروشگاه های زنجیره ای محصولات اقامتگاه های بوم گردی به شکل فیزیکی و اینترنتی همچون اهدافی هستند که برای انجام آنها برنامه ریزی کرده ایم.
وی در انتها از همکاری و تعامل برقرار شده با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در این مدت آقای تیموری و دکتر مونسان با ما همراه بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت. حتی ضوابط بوم گردی کشور با برگزاری ۱۳ جلسه مشترک تدوین شد که خروجی خوبی را به همراه داشت. این امیدواری وجود دارد که این روند تعاملی در بحث آموزش و دیگر مسائل مربوط به بوم گردی ادامه داشته باشد.

منبع: