سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
فدک الگویی برای سفر با قطار

فدک الگویی برای سفر با قطار

تور مسافرتی: کشور ایران به لحاظ جغرافیایی و وجود خطوط وسیع راه آهن، امکانات بالقوه فراوانی برای سفر با قطار دارد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سفر با قطار امن ترین و بهترین شکل سفر است و همواره خاطرات به یاد ماندنی را برای مسافرانش رقم می زند. مسیر زیبا و تماشای مناظر دلنواز سبب می گردد تا علاوه بر راحتی بیشتر و هزینه کمتر، لذت بیشتری از سفر با قطار ببریم. تنوع قطارها در مسیرهای ریلی از قطارهای لوکس و با کیفیت گرفته تا قطارهای ارزان قیمت سبب شده تا امکان استفاده از قطار برای تمامی خانواده ها فراهم باشد و از سویی ایمنی قطار سبب شده تا اعتماد خانواده ها به قطار بیشتر از سایر وسایل نقلیه باشد.
قطارهای فدک بعنوان نخستین قطار پنج ستاره ایرانی، گامی بلند در جهت تعریف استاندارد نوین در صنعت ریلی برداشته و با بهره گیری از ناوگان مدرن و مجهز کوشیده است تا بهترین خدمت را برای مسافران و میهمانان خود فراهم آورد.
به کارگیری واگن های جدید، طراحی و تجهیز فضای داخل کوپه با بهترین و مدرن ترین امکانات، عرضه خدمات با کیفیت پذیرایی و کترینگ، برخورداری از مهمانداران مجرب و آموزش دیده، فراهم کردن سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی موجبات آرامش و آسایش میهمانان قطارهای فدک در طول سفر را بوجود آورده است. در ادامه این مقاله تلاش خواهیم کرد چند عنوان از خصوصیت های منحصر به فرد قطارهای پنج ستاره فدک را برشماریم و سپس به شما مسیرها، ایستگاه ها و کلاس های خدمتی قطارهای فدک را معرفی کنیم:

میزبانی در فدک یک اصل سازمانی به حساب می آید. فدک سنت میهمان نوازی ایرانی را به خوبی اجرا می کند تا میهمانان فدک، سفری خوش را تجربه کنند. علاوه بر امکانات رفاهی متفاوت، طراحی و تولید دپارتمان تخصصی انتخاب و آموزش پرسنل مجرب برای عرضه سرویس با سطح کیفی خطوط هواپیمایی روز دنیا از دیگر اقدامات فدک بوده است. مهمانداران فدک با روحیه خدمت به مشتری برای پذیرایی از مهمانان، آموزش های لازم و کافی را تجربه کرده اند تا بتوانند خدماتی شایسته به میهمانان ارائه نمایند.
مهمانداران فدک در آغاز سفر، در کنار درب ورودی سالن در انتظار شما هستند تا ضمن خوشامدگویی، با احترام و تواضع میهمانان را راهنمایی نمایند و هر آن چه را که برای یک سفر ۱۰ ساعته با قطار نیاز دارند، در اختیار آن ها قرار دهند. هر واگن فدک یک نیم کوپه مخصوص مهماندار در خود جای داده است تا با تجهیزات لازم، امکان عرضه نوشیدنی و وعده های غذایی سرد و گرم را در ساعات مختلف برای میهمانان فراهم آورد.
یکی از اولویت های فدک، کیفیت و تنوع وعده های خوراکی برای پذیرایی مناسب از میهمانان در طول سفر است. قطارهای فدک به منظور عرضه خدمات با کیفیت کترینگ، مبادرت به راه اندازی کترینگ بین المللی دونا با مشارکت شرکت معتبر اتریشی Donhauser کرده است.

شرکت Donhauser از بهترین و بزرگترین شرکت های کترینگ ریلی در اروپا است. کترینگ دونا با همکاری شرکت Donhauser و بهره مندی از سرآشپزهای ایرانی و اتریشی، با برخورداری از بالاترین استانداردهای جهانی صنعت غذا، به طراحی و عرضه غذاهای اروپایی با طعم و مزه ایرانی اقدام می نماید و میهمانان در داخل کوپه ها و توسط مهمانداران قطارهای فدک به بهترین شکل پذیرایی می شوند.
قطار فدک از فناوری نوین نمایشگرهای هوشمند در جهت تولید امکانات رفاهی و سرگرمی برای مسافران بهره می گیرد. اطلاعات سفر قطار، سرعت قطار و فاصله تا مقصد، اوقات شرعی، ده ها فیلم ایرانی و خارجی، موسیقی، ادعیه و مناجات، فیلم آموزشی استفاده از امکانات قطار در این نمایشگرها درج شده است. در هر کوپه دو نمایشگر ۱۵ اینچی فول اچ دی با رزولوشن بالا قرار گرفته است. بر روی این نمایشگرها سیستم صوتی و تصویری با بستر شبکه Sena و امکانات گوناگون به همراه ریموت کنترل در اختیار مسافران قرار می گیرد.
در قطارهای فدک به منظور آسایش و آرامش هرچه بیشتر مهمانان، کوپه ها دارای عایق­ های صوتی و حرارتی بوده و همینطور امکان تغییر دمای کوپه در ۴ حالت مختلف فراهم گشته است.

در ادامه مسیرها و ایستگاه های قطارهای فدک را جهت اطلاع میهمانان عزیز آورده ایم:
خدمات قطارهای پنج ستاره فدک در ۵ کلاس خدمتی با عنایت به خصوصیت ها و شرایط قیمتی و بر مبنای نیاز میهمانان عزیز به شرح ذیل عرضه است:
کلاس ۵ ستاره ویژه فدک (Fadak ۵Stars First Class): استقبال با فرش قرمز/ نوشیدنی خوشامدگویی و حوله مرطوب / ظروف پذیرایی چینی / پیش غذا و دو نوع غذای اصلی و دسر انتخابی / نوشیدنی های سرد و گرم نامحدود / کیف بهداشتی اختصاصی / بسته سرویس خواب ویژه
کلاس ۵ ستاره اکونومی فدک (Fadak ۵Stars Economy Class): یک نوع غذای اصلی در ظروف ABS به همراه نوشیدنی سرد / نوشیدنی گرم بر حسب درخواست به صورت نامحدود (چای، نسکافه) / عرضه بسته خواب با کیفیت بالا و متمایز
کلاس ۵ ستاره بیزینس فدک (Fadak ۵Stars Business Class): نوشیدنی خوشامدگویی و دستمال مرطوب / ظروف پذیرایی ABS با کاتلری و نپکین / یک نوع غذای اصلی، دسر به همراه نوشیدنی / سرو دسر / نوشیدنی گرم نامحدود / بسته سرویس خواب بیزینس
کلاس ۵ ستاره فدک با عصرانه (Fadak ۵Stars Evening Meal): سرو وعده سبک (ساندویچ مرغ یا انواع دیگر ساندویچ غیر فست فود به همراه نوشیدنی سرد) / سرو نوشیدنی گرم بر حسب درخواست مسافر به صورت نامحدود (چای، نسکافه) / عرضه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایز
پنج ستاره فدک با هتل (Fadak ۵Stars + Hotel): این کلاس به شما این امکان را می دهد که همزمان با خرید دو بلیت رفت و برگشت با فاصله زمانی سه روز، امکان اقامت دو شب و سه روز در یکی از هتل های سه ستاره مجلل (و یا چهار و پنج ستاره) مشهد را به دست آورید. خدمات رایگاه شامل یک اتاق دوتخته همراه با صبحانه بوفه، نهار و شام انتخابی و هم ترانسفر استقبال و بدرقه (و بر مبنای خدمات عنوان شده در هر هتل) است.