سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
یک جهانگرد ایرانی: فضای مجازی بهترین راهکار توسعه گردشگری می باشد

یک جهانگرد ایرانی: فضای مجازی بهترین راهکار توسعه گردشگری می باشد

تور مسافرتی: جهانگرد برجسته ایرانی با اشاره به اشاعه تبلیغات سوء ضد کشورمان در بعضی از رسانه های خارجی، اظهار داشت: باید با تبلیغات درست هر تبلیغ سوئی را پاسخ داد چون که منتج به عدم رونق گردشگری ایران خواهد شد.
«عرفان فکری» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عدم معرفی و تبلیغ کشورمان را مشکل عمده ضعف گردشگری ایران دانست و عنوان کرد: متاسفانه تبلیغات خلاف واقعیت کشورمان در بعضی از رسانه های معاند خارجی در چند سال اخیر باید با تبلیغات درست و مناسب پاسخ داده شود چون که هر تبلیغ سوئی در ارتباط با کشورمان منتج به از رونق افتادن گردشگری آن خواهد شد.
وی کشور ایران را غنی از جاذبه های طبیعی، میراث معنوی و تاریخی، تمدن و اسطوره ها، فرهنگ و خوراکی های محلی خاص دانست و اظهار داشت: متاسفانه این توانمندی های کشور هنوز به شکل درست و کاملی مورد استفاده قرار نگرفته اند.
این جهانگرد ۴۰ ساله ی ایرانی با اشاره به این که توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ساده ترین، کم هزینه ترین و سریع ترین راهکار است، خاطرنشان کرد: همه افراد با یک گوشی موبایل بعنوان در دسترس ترین وسیله می توانند مبلغ گردشگری استان و شهر خود باشند.
وی تنها اتکا کردن به حمایت های دولت برای توسعه گردشگری کشور را اقدامی ناممکن دانست و اضافه کرد: نباید فرصت های جذب توریست را به بهانه ی انتظار از خدمات دولتی از دست بدهیم بلکه باید افراد بخصوص بخش خصوصی دست به کار شوند و به صورت جدی در این زمینه اقدام نمایند.
فکری حمایت بخش خصوصی از صنعت گردشگری در سایر کشورهای دنیا را خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: کشورهای پررونقی مانند تایلند، بوتان، نپال، کشورهای آسیای جنوب شرقی و موارد دیگر کشورهایی هستند که بخش خصوصی بسیار در رونق گردشگری آن ها نقش داشته و افراد نسبت به پیشرفت شهر خود احساس مسئولیت می کنند.
وی یادگیری اصول فیلم سازی با موبایل را راهکاری بسیار ساده و در دسترس دانست و اضافه کرد: تمام فعالان حوزه گردشگری و افراد عادی با تصویرگری از گردشگران می توانند مبلغان خوبی در این حوزه باشند.
فکری با بیان این که یزد شهری جهانی و قابل مقایسه با دیگر شهرهای جهانی است، خاطرنشان کرد: اساساً یزد زیرساخت ها و لازمه های جهانی شدن را داشته است و شهر ایده آلی در این زمینه به حساب می آید اما شهری است که مخاطبان خاص فرهنگی خویش را دارد ولی نباید به این مورد بسنده شود بلکه باید در زمینه تبیلغات گسترده تری صورت گیرد.
وی افزود: مردم یزد بخصوص فعالان گردشگری باید برای توسعه شهر جهانی خود با استفاده از ساختن و به اشتراک گذاری فیلم ها و تصاویر خوب و اثرگذار اقدام نمایند.
‏این جهانگرد در انتها هم لهجه یزدی، انواع خوراکی ها، فرهنگ، آیین های خاص مانند عزاداری محرم و مهم تر از آن اقلیم کویری و جاذبه های گردشگری این حوزه را ظرفیت های در انتظار جذب توریست برای یزد خواند و اظهار داشت: باید نسبت به رونق صنعت گردشگری با استفاده از انواع شاخه های آن اقدام نمود تا یزد جهانی به تمام دنیا معرفی شود.
یادآور می شود؛ «عرفان فکری» که ۱۷ سال سفر به دور دنیا را تجربه کرده است، برای تدریس در سمیناری با محتوای فیلمسازی با موبایل در سفر و بیان تجربیات خود از کمپ اصلی اورست تا جنگل های آمازون که در دانشگاه یزد در حال برگزاری است، در یزد حضور یافته است.