یك جهانگرد ایرانی: فضای مجازی بهترین راهكار توسعه گردشگری می باشد

تور مسافرتی: جهانگرد برجسته ایرانی با اشاره به اشاعه تبلیغات سوء ضد كشورمان در بعضی از رسانه های خارجی، اظهار داشت: باید با تبلیغات درست هر تبلیغ سوئی را پاسخ داد چون كه منتج به عدم رونق گردشگری ایران خواهد شد.
«عرفان فكری» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عدم معرفی و تبلیغ كشورمان را مشكل عمده ضعف گردشگری ایران دانست و عنوان كرد: متاسفانه تبلیغات خلاف واقعیت كشورمان در بعضی از رسانه های معاند خارجی در چند سال اخیر باید با تبلیغات درست و مناسب پاسخ داده شود چون كه هر تبلیغ سوئی در ارتباط با كشورمان منتج به از رونق افتادن گردشگری آن خواهد شد.
وی كشور ایران را غنی از جاذبه های طبیعی، میراث معنوی و تاریخی، تمدن و اسطوره ها، فرهنگ و خوراكی های محلی خاص دانست و اظهار داشت: متاسفانه این توانمندی های كشور هنوز به شكل درست و كاملی مورد استفاده قرار نگرفته اند.
این جهانگرد ۴۰ ساله ی ایرانی با اشاره به این كه توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ساده ترین، كم هزینه ترین و سریع ترین راهكار است، خاطرنشان كرد: همه افراد با یك گوشی موبایل بعنوان در دسترس ترین وسیله می توانند مبلغ گردشگری استان و شهر خود باشند.
وی تنها اتكا كردن به حمایت های دولت برای توسعه گردشگری كشور را اقدامی ناممكن دانست و اضافه كرد: نباید فرصت های جذب توریست را به بهانه ی انتظار از خدمات دولتی از دست بدهیم بلكه باید افراد بخصوص بخش خصوصی دست به كار شوند و به صورت جدی در این زمینه اقدام نمایند.
فكری حمایت بخش خصوصی از صنعت گردشگری در سایر كشورهای دنیا را خاطرنشان كرد و خاطرنشان كرد: كشورهای پررونقی مانند تایلند، بوتان، نپال، كشورهای آسیای جنوب شرقی و موارد دیگر كشورهایی هستند كه بخش خصوصی بسیار در رونق گردشگری آن ها نقش داشته و افراد نسبت به پیشرفت شهر خود احساس مسئولیت می كنند.
وی یادگیری اصول فیلم سازی با موبایل را راهكاری بسیار ساده و در دسترس دانست و اضافه كرد: تمام فعالان حوزه گردشگری و افراد عادی با تصویرگری از گردشگران می توانند مبلغان خوبی در این حوزه باشند.
فكری با بیان این كه یزد شهری جهانی و قابل مقایسه با دیگر شهرهای جهانی است، خاطرنشان كرد: اساساً یزد زیرساخت ها و لازمه های جهانی شدن را داشته است و شهر ایده آلی در این زمینه به حساب می آید اما شهری است كه مخاطبان خاص فرهنگی خویش را دارد ولی نباید به این مورد بسنده شود بلكه باید در زمینه تبیلغات گسترده تری صورت گیرد.
وی افزود: مردم یزد بخصوص فعالان گردشگری باید برای توسعه شهر جهانی خود با استفاده از ساختن و به اشتراك گذاری فیلم ها و تصاویر خوب و اثرگذار اقدام نمایند.
‏این جهانگرد در انتها هم لهجه یزدی، انواع خوراكی ها، فرهنگ، آیین های خاص مانند عزاداری محرم و مهم تر از آن اقلیم كویری و جاذبه های گردشگری این حوزه را ظرفیت های در انتظار جذب توریست برای یزد خواند و اظهار داشت: باید نسبت به رونق صنعت گردشگری با استفاده از انواع شاخه های آن اقدام نمود تا یزد جهانی به تمام دنیا معرفی شود.
یادآور می شود؛ «عرفان فكری» كه ۱۷ سال سفر به دور دنیا را تجربه كرده است، برای تدریس در سمیناری با محتوای فیلمسازی با موبایل در سفر و بیان تجربیات خود از كمپ اصلی اورست تا جنگل های آمازون كه در دانشگاه یزد در حال برگزاری است، در یزد حضور یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *