سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جشنواره اقوام افتتاح شد، گلستان ۱۵۰ بوم گردی خواهد شد

جشنواره اقوام افتتاح شد، گلستان ۱۵۰ بوم گردی خواهد شد

تور مسافرتی: مقرر است در استان گلستان تا آخر سال ۱۵۰ بوم گردی به مراکز اقامتی این استان اضافه شود؛ این خبر را استاندار گلستان در جشنواره اقوام ایرانی بیان نمود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، دوازدهمین نمایشگاه اقوام ایرانی عصر روز گذشته در سالن نمایشگاه های شهر گرگان در استان گلستان افتتاح شد؛ این نمایشگاه تا سوم آذرماه ادامه دارد. همین طور سپس اختتام این نمایشگاه، برنامه مشابه آن در شهرستان گنبدکاووس از چهارم تا هفتم آذرماه برپا میگردد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سفرای کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی به همراه خانواده خود و همین طور سفرا، کاردار و رایزن های فرهنگی کشورهای نروژ، قزاقستان، چین، پاکستان، سنگال، اکوادور، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، کره شمالی، قبرس و غنا حضور داشتند.
در این مراسم ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان اظهار داشت: برای آغازین بار است که به این گستردگی ظرفیت های استان را معرفی می نماییم. برای جذب گردشگران بیشتر، از ۴۰ خبرنگار داخلی و خارجی دعوت کرده ایم تا این نمایشگاه را پوشش بدهند. این حضور، فرصتی است که شبکه های مختلف خبری از جای جای استان دیدن کنند و ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان را به معرض نمایش و معرفی بگذارند.
وی افزود: حضور سفرای کشورهایی که در این مراسم شرکت کرده اند باز موجب خواهد شد تا آنها با ظرفیت های استان آشنا گردند. ما در نظر داریم از حضور آنها برای تبادل موضوعات مختلف استفاده نمائیم. جشنواره امسال در چند بخش حضور مؤثرتری را برای مردم به وجود آورده است. نمایشگاه صنایع دستی فرصتی را در اختیار هنرمندان ۲۷ استان گذاشته تا تولیدات خودرا در معرض معرفی و فروش بگذارند.
کریمی اضافه کرد: معرفی ظرفیت های گردشگری روستایی، بخش دیگری از جشنواره اقوام گلستان است. روستاهای هدف گردشگری و بوم گردی استان در این جشنواره شرکت کرده اند و امسال برای آغازین بار شاهد حضور بوم گردی های استان و خارج از استان هستیم. بخش دیگری از جشنواره به حضور گروه های برتر موسیقی اقوام می پذیرد. بخش سیاه چادرها باز از مهمترین بخش های این جشنواره است.
در ادامه این مراسم «کریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران به نمایندگی از سفرای کشورهای حاضر در این جشنواره سخنرانی کرد و اظهار داشت: از جانب تمام سفرا و نمایندگان کشورها تشکر می کنم که این جشنواره برگزار شده است. افتخار ماست که در جشنواره های بین المللی فرهنگی حضور پیدا کرده و جشن بگیریم. آنچه دیدیم این بود که ریشه های فرهنگی و میراث ثمین را حفظ و ترویج کرده اید. امیدواریم دوستی بین اقوام مختلف را حفظ کنید که این سوژه بسیار مهم است؛ این همان همزیستی صلح آمیز و دوستی بین المللی است. امیدواریم که ما هم در این زمینه با شما مشارکت نماییم.
همچنین سید مناف هاشمی استاندار گلستان اظهار داشت: افتخارمان این است که این چنین استان گلستان را در دنیا معرفی نماییم.
وی در ادامه بیان کرد: استان گلستان تا آخر سال ۱۵۰ بوم گردی را افتتاح می کند. جشنواره اقوام نسبت به پارسال با ۸۰ درصد رشد بازدیدکننده مواجه بوده است؛ این رقم در سال ۹۷، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است. همین طور در نظر داریم تا اختتام جشنواره با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، ۵۰ نقطه بوم گردی در استان افتتاح شود. علاوه بر این، از ابتدای سال ۹۶، ۲۰ بوم گردی به راه افتاده است.
هاشمی اضافه کرد: گلستان، همان ایران کوچک و نگارستان ایران است. ما مفتخریم که این جشن باشکوه را در هفته وحدت برگزار کرده ایم. جمهوری اسلامی بعنوان کشوری مقتدر، مسیر توسعه را دنبال می کند و استان گلستان هم توسعه گردشگری را در دستور کار دارد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در جشنواره اقوام استان های مختلف که در مرکز نمایشگاه های استان گلستان در حال برگزاری است، هر یک از استان ها به معرفی جاذبه های صنایع دستی و غذاهای محلی پرداخته اند. بیشتر غرفه های اختصاص داده شده در این نمایشگاه مربوط به اقوام مختلف استان گلستان است.
برپایی سیاه چادرها و عرضه آش ها و غذاهای محلی و نان های سنتی، همچون حاشیه های این جشنواره است. در داخل سالن نمایشگاهی باز غرفه های متعددی به عرضه صنایع دستی می پردازند. در این میان سفال های همدان، مس زنجان، خاتم اصفهان و دستمال های حوله ای خراسان به چشم می خورد.
در فضای دیگر باز سوغات شهرهای مختلف به معرض فروش گذاشته شده است. در این میان اداره اتباع مهاجران افغانستان باز در این جشنواره حضور دارند.