سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
اختصاص اعتبار به طرح بازبینی محتوای موزه مردم شناسی و دیرینه شناسی بجنورد

اختصاص اعتبار به طرح بازبینی محتوای موزه مردم شناسی و دیرینه شناسی بجنورد

تور مسافرتی: سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به منظور اجرای طرح بازبینی در محتوای موزه مردم شناسی و دیرینه شناسی بجنورد آگاهی داد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، «علی مستوفیان» با بیان این که وجود موزه بعنوان یک نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری می باشد، اظهار نمود: محتوای موزه دیرینه شناسی و مردم شناسی بجنورد با رویکرد احداث فضاهای مطلوب و هماهنگ با کارکرد موزه و نیاز امروز مخاطبان، بازبینی میگردد.
وی اشاره کرد: این بازبینی و به روزرسانی محتوا در قالب دسترسی ها، شیوه های نمایش آثار، طراحی داخلی موزه، تعریف ریز فضاها و جانمایی فضاهای مختلف در موزه شامل کتابخانه، آزمایشگاه حفاظت، فضاهای نمایش گالری، فضاهای خدماتی و… است.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی هم چنین از بهسازی سیستم حفاظتی مجموعه عمارت مفخم بجنورد آگاهی داد و اظهار داشت: طرح بهسازی سیستم حفاظتی این مجموعه با عنایت به اهمیت آن، با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال انجام میگردد.
مستوفیان تصریح کرد: سیستم حفاظت الکترونیک و ترمیم و احداث سیستم های حفاظتی مورد نیاز در کنار سایر اقدامات مرمتی لازم در جهت ارتقاء مجموعه عمارت مفخم ادامه می یابد.
عمارت مفخم بزرگترین و شاخص ترین اثر معماری از دوره قاجار در خراسان شمالی است که در شمال شرق شهر بجنورد واقع است.