سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مهر از سایت های گردشگری غیرفعال گزارش می دهد رونمایی های چندباره از یک طرح شکست خورده گردشگری

مهر از سایت های گردشگری غیرفعال گزارش می دهد رونمایی های چندباره از یک طرح شکست خورده گردشگری

به گزارش تور مسافرتی سایت های گردشگری طرح های شکست خورده ای هستند که هر سال هم به بهانه نمایشگاه بین المللی گردشگری توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی شده و بعد از چند ماه از دور فعالیت خارج می شوند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، هر سال در آستانه روز جهانی گردشگری در مهر ماه و یا همزمان با نمایشگاه بین المللی گردشگری در بهمن ماه که می شود، سازمان میراث فرهنگی برای نشان دادن فعالیت های زیاد معاونت گردشگری مبادرت به رونمایی از یک کالای تبلیغاتی در حوزه گردشگری می کند. این کالا اپلیکیشن، سایت و یا کتاب است.
اگر تا کنون یازده دوره از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شده است در بیشتر این دوره ها سایت ها و کتابهای زیادی هم در حاشیه آن معرفی شده اند. سایت هایی که بعد از چند ماه از رونمایی کاربرد خویش را از دست داده اند و دوباره با شکل و شمایل جدید در سال آینده رونمایی می شوند. معاونان گردشگری کشور هم هر سال این اتفاق را بعنوان اتفاق جدید در نمایشگاه گردشگری اعلام می کنند.
امسال هم دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری اعلام نمود که مقرر است بهمن ماه در دوازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران دوباره از سایت ویزیت ایران رونمایی شود. تکمیل این سایت جامع گردشگری را به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زیر مجموعه این سازمان سپرده اند تا آنرا به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار کاربران قرار دهد.
سال گذشته هم این سایت با نام پورتال جامع گردشگری ایران در آستانه عید نوروز توسط علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی رونمایی و اعلام گردید که از آن ۶ میلیون نفر بازدید کرده اند وقتی این سایت رونمایی گردید تازه آن موقع ایرادات اساسی آن هم به رخ مخاطبان کشیده شد مانند اینکه نوشته شده بود برج آزادی تهران در لیست میراث جهانی قرار گرفته است و یا اطلاعات تاریخی و مکانی و گردشگری فاحشی در آن وجود داشت مانند جانمایی آثار تاریخی شیراز در تهران و یا عرضه اطلاعات تاریخی درباره یک اثر برای اثری دیگر.
غیر از این دوباره در نمایشگاه بین المللی گردشگری یک مراسم رونمایی دیگری برای این سایت گرفتند و نامش را پورتال جامع گردشگری گذاشتند و در این باره هم مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «پورتال جامع گردشگری کشور با هدف معرفی تمام داشته ها و ظرفیت ها طراحی شده است، در این سامانه تمام مقاصد گردشگری کشور، اقامتگاه های بوم گردی، جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی، هتل ها، مجتمع های بین راهی، موزه ها و رویدادهای گردشگری کشور معرفی شده است.» او اضافه کرد: «این پورتال منبع همه داشته ها و جاذبه های گردشگری کشور است و مردم می توانند با رجوع به این سایت مقاصد گردشگری خویش را انتخاب کنند، ما در تمام کشور مقاصد و مناظر گردشگری بسیار زیبایی داریم که به علت معرفی نشدن، این ظرفیت ها ناشناخته مانده است، تمام ۳۱ استان برای ایام نوروز برنامه های متنوعی دارند که امیدواریم با برگزاری این برنامه ها شاهد نوروزی پرنشاط و شاد در کشور باشیم.»
این سایت در واقع همان سایتی بود که قبل از این در دوره زهرا احمدی پور رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی رونمایی شده بود و هزینه زیادی هم برای تکمیل آن شد اما گویا با تغییر افرادی که برای این سایت تولید محتوا می کردند دسترسی به محتواهای قبل ناممکن بود بدین سان دوباره از اول مبادرت به تولید محتوا برای این سایت شد. اما تنها سایت ویزیت ایران نبود که بارها رونمایی شده و می گردد. بلکه پیش از این سایت جامع گردشگری هم با همین ادمین رونمایی شده بود در واقع وقتی آدرس آن سایت یعنی همان توریسم ایران زده می شود؛ ویزیت ایران در صفحات اینترنتی بالا می آید. سایت توریسم ایران هم در بهمن سال ۹۳ یک مرتبه رونمایی شده بود! سایت ایران پلنر هم سایت دیگری بود که با همراهی یکی از شبکه های مخابراتی در خرداد ماه سال ۹۶ رونمایی گردید حالا در درسترس نیست. قرار بود این سایت هم سامانه جامع گردشگری کشور باشد.
در بهمن سال ۹۵ هم در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته دفترچه راهنمای سفر به ایران رونمایی گردید این دفترچه هم قرار بود اطلاعات جامعی را به گردشگران بدهد اما کسی از سرنوشت این کتابچه ها خبر ندارد و اگر کسی حالا آنرا از سازمان میراث فرهنگی طلب کند آنها چنین کتابی را در اختیار ندارند. دفترچه راهنمای سفر به ایران در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته رونمایی گردید.
برای این رونمایی های چند باره افراد مختلفی هم دعوت شده اند مانند اسحاق جهانگیری و یا طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری. هر سال درباره این سایت ها هم گفته می گردد که مقرر است این دفعه سایت جامع اطلاع رسانی در حوزه گردشگری داشته باشیم اما هر سال دریغ از پارسال! تنها آنچه که می ماند هزینه هایی است که بابت این رونمایی ها و سایت ها و کتابها می گردد و عده ای مدتی مشغول به کار می شوند. همین!