سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بهار گردشگری، ۱۱ مشهد و کربلا در صدر آمار پروازهای نوروزی

بهار گردشگری، ۱۱ مشهد و کربلا در صدر آمار پروازهای نوروزی

به گزارش تور مسافرتی، نمایندگان دستگاههای مختلف در نشست ستاد سفر در رابطه با آمار پروازهای داخلی و خارجی و عدم توقف خودرو های بالای یک میلیون خلافی و اقدامات برای میزبانی از مسافران نوروزی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار گردشگری مهر؛ شصت و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درحالی برگزار شد که نمایندگان دستگاههای مختلف گزارشی مختصر از فعالیتهای انجام شده برای انجام هر چه بهتر سفرهای نوروزی عرضه دادند.
در این نشست ضمن حضور دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، بعضی از ائمه جمعه هم حضور داشتند که برای نخستین بار بود. همینطور دستگاه هایی که بعضی از اخبارشان در ایام گذشته اعلام شده بود، این دفعه هم گزارشی عرضه دادند.
در این نشست غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری آزاد راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه ستاد نوروزی وزارت خانه همانند سالهای گذشته از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: تمهیدات و برنامه ریزی های لازم به منظور انجام وظایف در ارتباط با راهداری، نگهداری و بازگشایی راه ها همینطور تجهیز ناوگان برای جابجایی مسافران از اوایل اسفندماه اندیشیده شده و پیش فروش بلیت ها هم انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۴ مرکز خدمات رفاهی درحال بهره برداری هستند، افزود: شیوه نامه ای هم آماده و کارگروه های نظارتی به صورت ستادی و استانی نظارت های لازم را انجام خواهند داد. سال جاری با عنایت به تقارن نوروز و ماه رمضان در شیوه نامه بر اقامه نماز و آماده سازی نمازخانه های بین راهی تاکید ویژه داشتیم.
دغاغله به راه اندازی پویش «چشم به راهی» به منظور هوشیاری و سلامت رانندگان و حفظ جان مسافران اشاره نمود و اضافه کرد: در بعضی استان ها ۲ نقطه پرتردد و برخی استان ها چهار نقطه برای اجرای آئین سنتی و فرهنگی هر استان جانمایی شده است.
مرتضی دهقان، سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: مرکز کنترل پایش پرواز و عرضه خدمات مسافران برای رفع مشکل ها در کوتاه ترین زمان ممکن راه اندازی و فرودگاه ها هماهنگ با تقارن نوروز با ماه رمضان فضاسازی و آماده شده اند.
وی ضمن اشاره به آمار پروازها افزود: ۱۸ هزار و ۸۷۹ پرواز داخلی برای ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین و هفت هزار و ۴۱۲ پرواز خارجی برنامه ریزی شده است. مشهد، شیراز، تبریز کربلا، ترکیه و امارات پرترددترین مقاصد داخلی و خارجی هستند. مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور هم اظهار داشت: ۹ هزار غرفه در ۹ منطقه آماده شده است که از استانداران می خواهیم توجه ویژه ای به این غرفه ها به علت سامانه های بارشی داشته باشند. وی اظهار داشت: برای نخستین بار در سامانه سفر شاخصهای ارزیابی صنایع دستی را داریم. همینطور فضایی برای جذابیت کارگاه کردی بوجود آمده تا کارگاه های صنایع دستی بتواند در نقشه گردشگری بیایند. با صندوق کارآفرینی هم صحبت شده تا در ۱۷ استان تسهیلاتی دهند و متقاضیان وام خرید صنایع دستی دریافت نمایند. ابراهیم شکوری قائم مقام و معاون امور استانهای صدا و سیما، از دستگاه ها درخواست نمود اطلاع رسانی سریع در رابطه با آمارهای مختلف در رابطه با سفر در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند پویایی سفر را در صدا و سیما منعکس کنند.
سرهنگ سیروس حسن زاده، سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به همکاری با جمعیت هلال احمر در ادامه اظهار داشت: ۸۷ هزار نفر یگان های امدادی همچون اورژانس، هلال احمر، جوانان هلال احمر و پلیس سال جاری در سرتاسر کشور حضور دارند.
وی به جانمایی ۲۷۰ خانه هلال احمر در سرتاسر کشور به منظور عرضه خدمات به مسافران اشاره و اظهار نمود: کمپین «نه به تخلف رانندگی» با شعار سالم برگردیم راه اندازی شده و سال جاری به بچه ها جایزه می دهیم.
سفر بخیر و سیاساکتی به صدا و سیما آمدند
حسن زاده به پخش سفر بخیر از شبکه ۲ ساعت ۲۲ بعد از چندین سال وقفه و شب خوش از شبکه سه ساعت ۲۰ و تازه های ترافیکی از شبکه سلامت همینطور پخش سه قسمت مجموعه پویانمایی سیا ساکتی که در حوزه فرهنگ ترافیک بسیار مؤثر بوده اشاره نمود.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا اضافه کرد: با عنایت به تقارن نوروز و ماه رمضان آموزش های لازم به منظور رفتار شایسته و همراه با متانت برای نیروهای پلیس انجام شده است. همینطور طی ایام نوروز هیچ خودروی دارای یک میلیون تومان جریمه، توقیف نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال قبل یک هزار و ۲۱۷ نفر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین جان خویش را از دست دادند، اظهار امیدواری کرد که سال جاری تمامی دستگاه ها بخشی از کارهای خویش را به این مورد اختصاص دهند و شاهد کاهش تصادفات باشیم.
حسن زاده تصریح کرد: در حوزه ترافیک احتیاج به انقلاب فرهنگی داریم و اساسا اگر مبحث ترافیک ساماندهی گردد سالانه ۲۰ هزار کشته نخواهیم داشت که امیدواریم با ورود شورایعالی انقلاب فرهنگی به موضوع، شاهد ارتقای فرهنگ ترافیک باشیم.
فعالیت ۴ هزار و ۳۰۰ جایگاه سوخت در سرتاسر کشور
علی اکبر عرب عامری، سرپرست مدیریت عملیات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به آمار میزان مصرف بنزین امسال نسبت به سال قبل بیان نمود: پیشبینی ما اینست که سال بعد بالای ۱۴۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را به شکل روزانه تجربه نماییم.
وی به فعالیت چهار هزار و ۳۰۰ جایگاه در سرتاسر کشور اشاره نمود و اضافه کرد: بازدید از جایگاه ها انجام شده و روزانه هم رصدها انجام و گزارش ها عرضه می شود.
عرب عامری ضمن اشاره به این که وضعیت قشم را به صورت ویژه و خاص رصد می نماییم، افزود: هم اکنون میزان مصرف بنزین در قشم ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر است و امکان عرضه تا ۹۰۰ هزار لیتر هم وجود دارد که امیدواریم در این حوزه مشکلی وجود نداشته باشد.
سرپرست مدیریت عملیات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران افزود: جایگاه های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان کدینگ هستند و کارت عموم مردم امکان سوخت گیری را ندارند، اما جایگاه های مسیر را به تعداد متناسب به کارت تجهیز کرده ایم و فهرست جایگاه ها را در اختیار خبرگزاری ها قرار خواهیم داد.

منبع: