سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
بهار گردشگری ، ۸ آمادگی استانها برای استقبال از سفرهای نوروزی

بهار گردشگری ، ۸ آمادگی استانها برای استقبال از سفرهای نوروزی

تور مسافرتی: در شروع سفرهای نوروزی خیلی از دستگاههای اجرائی برای انجام این سفرها آماده می شود برخی نظارت ها را می افزایند و برخی خدمات را متنوع می کنند تا به استقبال بهار بروند.

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ در آستانه شروع سال نو، خیلی از دستگاههای کشوری و استانی آمادگی خویش را برای میزبانی از میهمانان نوروزی اعلام و تمهیداتی که اندیشیده شده را تشریح کرده اند.
در این راستا سیدسعید مقدم زاده، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفته است: وزارت آموزش و پرورش با عرضه خدمات ارزان و فراگیر در اقصی نقاط کشور می خواهد بار سنگینی از دوش متولیان گردشگری کشور برداشته و نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کشور داشته باشد. سعی شده ارتقای سطح کیفی خدمات در جهت حفظ و ارتقای شأن و جایگاه فرهنگیان با حداقل هزینه و حداکثر خدمات فراهم گردد.
مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۶۷۰۴ مدرسه شامل ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس جهت عرضه خدمات اسکان موقت فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ آماده سازی شده است، همینطور ۳۰۰ اردوگاه (۳۰۰۰ سوئیت)، ۵۰ مرکز (۲۰۰۰ خوابگاه) و ۲۰ هزار و ۱۵۸ نفر عوامل اجرایی آماده عرضه خدمات به فرهنگیان سراسر کشور هستند.
وی ضمن اشاره به این که پذیرش فرهنگیان به دو روش حضوری و رزرو اینترنتی صورت می گیرد، اظهار داشت: فرهنگیان می توانند با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس Eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام نمایند و پذیرش حضوری فرهنگیان از بیست وهشتم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ است.
مقدم زاده با اشاره به اینکه پیشبینی می شود در نوروز ۱۴۰۳، ۴۲۰ هزار خانوار به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش پذیرش شوند، اضافه کرد: همینطور پنج استان که بیشترین فراوانی پذیرش مسافران در نوروز ۱۴۰۲ را داشتند، استانهای فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و یزد بوده اند.
وی تصریح کرد: افرادی که در مراکز اسکان نوروزی پذیرش می شوند زیر پوشش بیمه قرار می گیرند، همینطور مدارس نوساز، بزرگ و با دسترسی ساده به طرح اسکان نوروزی اختصاص می یابند.
تردد مسافری برای نخستین بار در ابوموسی
مسیر تردد مسافری برای نخستین بار برای حضور مردم در ابوموسی در نظر گرفته شده است. تردد مسافری هم اکنون به صورت هفتگی است و در آینده با حضور بیشتر مردم به شکل پرتراکم تری این نقل و انتقال صورت می گیرد.
الله مراد عفیفی پور مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی اظهار داشت: برای تردد به جزایر هم تمهیدات خوبی همچون ۵۸۰۰ صندلی در بنادر برای تردد مردم بویژه حرکت به سمت قشم و هرمز و بوموسی در نظر گرفته شده است.
عفیفی پور با اشاره به این مطلب که بنادر مقصد ناوگان های حمل و نقل ریلی و جاده ای و هوایی است بیان نمود: با عنایت به حضور گسترده و آنی مردم در بنادر امکان دارد که استفاده همزمان آنها از وسایل حمل و نقل دریایی در آن واحد فراهم نباشد. در این حوزه هم سعی شده که بیشترین امکانات رفاهی و… جهت استفاده مردم در نظر گرفته شود.
وی در سفارش ای به به مردم در مورد سفرهای دریایی در روزهای نوروز اظهار داشت: در حالی که امکان تردد ایمن دریایی به لحاظ آب و هوا وجود ندارد مردم از وسایل غیر مجاز و مسیرهای غیر مجاز استفاده نکنند.

آمادگی تیم های امدادی همزمان با احتمال بارندگی

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از آماده باش دستگاههای امداد و خدماتی این استان برای نوروز اطلاع داد و اظهار داشت: ۴۰۰ تیم امدادی آماده عرضه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۳ احتمال بارندگی در مناطق مختلف استان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه ریزی های لازم به منظور آمادگی بیشتر برای خدمات رسانی به مردم، مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری پیشبینی شده است.

آمادگی ۱۰ گروه برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی
، فتاح کرمی فرماندار بروجن هم در آئین افتتاح طرح خدمات و مانور امدادی نوروز در شهرستان بروجن تاکید کرد: این شهرستان از ظرفیتهای مهم گردشگری برخوردار می باشد.
فرماندار بروجن با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اضافه کرد: تردد روزانه افزون بر ۴۰ هزار خودرو از جاده های این شهرستان از دیگر ظرفیتهای منطقه به حساب می آید.
کرمی خاطرنشان کرد: بروجن در جاده ترانزیتی استانهای فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوب کشور واقع شده و محل گذر خیلی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

پایان مرحله اول طرح نظارتی گشت مشترک ویژه نوروز در شازند
مرحله نظارتی بر دستگاههای خدماتی هم توسط رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند تشریح شد. محمد اتابکی اظهار داشت: این گشت مشترک با حضور نمایندگانی از ادارات تعزیرات حکومتی، صمت و شبکه بهداشت این شهرستان انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند اضافه کرد: جایگاه های عرضه سوخت، رستوران ها و مجتمع های بین راهی، سرویسهای بهداشتی، نمازخانه ها و سوپرمارکت های محور اراک تا پلیس راه توره بررسی گردید.
وی با تکیه بر این که گشت های نظارتی ویژه نوروز تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه می یابد افزود: با متخلفینی که سبب به خطر انداختن سلامت مسافران نوروزی شوند، برابر قانون برخورد خواهد شد.
اتابکی در انتها اضافه کرد: پس از نظارت، نقصها موجود به بهره برداران و متولیان مربوطه برای رفع بموقع آن ابلاغ خواهد گردید.
طرح تهرانگردی «بچه های مسجد» در نوروز ۱۴۰۳ اجرا می شود
در تهران هم طرح تهرانگردی «بچه های مسجد» ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ اجرا می شود. این طرح با همکاری اکوپارک عباس آباد، ستاد اقامه نماز استان تهران، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و شهرداری منطقه ۲۱ با هدف معرفی مسجد بعنوان محور آغاز فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و همینطور ایجاد نشاط برای گروه سنی جوان و نوجوان در روزهای ماه مبارک رمضان و نوروز برگزار می گردد.
در طرح بچه های مسجد، شرکت کنندگان ضمن بازدید از جاذبه های گردشگری کتاب «مسطورا» را در پویشش زندگی با آیه ها که توسط سازمان تبلیغات اسلامی تهیه شده است هدیه می گیرند و در انتها بعد از اقامه نماز جماعت با افطاری ساده روزه خویش را باز می کنند.
تهرانگردی بچه های مسجد از تاریخ دوم الی هفتم فروردین ماه نوروز ۱۴۰۳ از مقابل مساجد منتخب برگزار می گردد.
بازدید سرزده معاون استاندار جهت بررسی آخرین وضعیت آمادگی خدمت به زائران
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم طی بازدیدی سرزده در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حضور یافت و در جلسه ای با حضور مدیران و معاونان این اداره کل آخرین وضعیت اسکان، سامان دهی نمازخانه ها و سرویسهای بهداشتی و آمار ورودی زائرین بررسی گردید.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در این نشست اظهار داشت: با عنایت به مصوبات کارگروه ملی زیارت در رابطه با سرشماری و آمار زوار در خصوص داشتن آمار دقیق، مرکز آمار ایران جهت بررسی روش و فرایند فعلی آمارگیری همراهی و همکاری بیشتری خواهد داشت تا بتوانیم به عرضه آمار دقیق تر و علمی مبتنی بر روش های صحیح و استاندارد دست پیدا نماییم.
در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ضمن اشاره به ظرفیتهای اسکان زائرین اظهار نمود: با عنایت به گزارش کمیته اسکان ستاد خدمات سفر استان، پیشبینی های لازم برای اسکان زائرین صورت گرفته و بیشتر از ۶۴۵ هزار نفرشب اسکان رسمی، موقت و اضطراری پیشبینی شده است.
گیلان آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارد
گیلان یکی از استان هایی است که در نوروز میزبان خیل زیادی از مسافران است. در اینباره مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر خدمات سفر استان گیلان اظهار داشت: گیلان آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی را دارد.
ولی جهانی اظهار داشت: به منظور عرضه خدمات شایسته به مسافران و گردشگری نوروزی همچون سالهای گذشته تمهیدات و اقدامات ویژه ای درحوزه های مختلف برای رفاه مهمانان نوروزی پیشبینی شده است.
او بیان نمود: کلیه مراکز اقامتی، گردشگری، تفریحی و … برای عرضه خدمات به گردشگری آماده هستند تا مهمانان نوروزی سفر خوب و خوشی را تجربه کنند.
آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم» در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز پویش طرح نوروزی چشم به راهیم از ۲۵ اسفند به مدت ۱۸ روز در استان اطلاع داد.
حمید رضا پیمان جو اظهار داشت: شعار این اداره کل در استان «راننده گرامی، با رعایت قانون رانندگی حین سفر سفر شماهم به پویش چشم انتظاری #بپیوندید» است.
پیمان جو ضمن اشاره به این که محورهای کهگیلویه و بویراحمد در روزهای نوروز بسیار پرتردد است، بیان نمود: تمام امکانات لازم برای سفر ایمن گردشگران و مسافران در محورهای مواصلاتی استان فراهم گشته است.
عضو کمیته حمل و نقل جاده ای ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز خاطرنشان کرد: در این خصوص راهداران با تجهیزات و ماشین آلات در محورهای مختلف استان بخصوص نقاط پر حادثه مستقر شده اند.
وی افزود: روشنایی تونل های محورهای مواصلاتی، نصب نیوجرسی در نقاط حادثه خیز، نصب تابلو اطلاعاتی، روکش و لکه گیری آسفالت محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از مهم ترین برنامه های این اداره کل برای استقبال از مسافران نوروزی است.