سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
توحیدلو مطرح کرد؛ کمیته ساماندهی آفرودسواران کشور تشکیل گردد

توحیدلو مطرح کرد؛ کمیته ساماندهی آفرودسواران کشور تشکیل گردد

به گزارش تور مسافرتی یک کارشناس واحد طبیعت گردی در سازمان محیط زیست پیشنهاد کرد کمیته ای برای ساماندهی مبحث آفرودسواران در مناطق طبیعی در ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل گردد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، چهل و ششمین ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر روز گذشته یکشنبه ۲۰ بهمن با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در رابطه با ستاد سفر، اجرا شد.
در این جلسه مرضیه توحیدلو کارشناس واحد طبیعت گردی در سازمان محیط زیست درباره مشکل آفرودسواران در مناطق کویری اظهار داشت: چندسالی است تورهای آفرودسواری در کویرها باب شده است. زمانی که تردد روی خاک زیاد باشد، خاک های داغ کویری به هم فشرده می شود و خیلی از گونه های خاص زیست محیطی مانند روباه شنی یا مارمولک ها، یا زیر خاک می میرند یا از آن منطقه فرار می کنند.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم کمیته سه جانبه ای تشکیل گردد تا به این مساله رسیدگی نماییم.
نیما آذری مدیر انجمن موسسات آموزش گردشگری کشور هم در این جلسه اظهار داشت: ما هم اظهار علاقه می نماییم نسبت به این مساله کمیته ای تشکیل گردد. چندی قبل هم قرار بود یک برنامه آفرود در کویر اجرا شود که با همکاران حوزه اکوتوریسم توانستیم جلوی آنرا بگیریم. ما می توانیم در حوزه آموزش آفرودسواران نقش داشته باشیم.