سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
جلالی در حاشیه سفرش به عربستان مطرح کرد؛ یک پیشنهاد برای سفرهای گردشگران کشورهای همسایه

جلالی در حاشیه سفرش به عربستان مطرح کرد؛ یک پیشنهاد برای سفرهای گردشگران کشورهای همسایه

به گزارش تور مسافرتی، معاون صنایع دستی کشور در سفرش به عربستان اظهار داشت: عربستان می تواند هاب منطقه برای ورود گردشگران به ایران باشد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور چند روز پیش به نمایندگی از طرف وزیر میراث فرهنگی به مراسم روز جهانی گردشگری که توسط سازمان جهانی UNWTO در شهر ریاض عربستان برگزار شده بود، دعوت شد. در کنار این مراسم دفتر منطقه ای گردشگری در عربستان نیز راه اندازی شد و وزرا و متولیان گردشگری کشورهای مختلف در آن حضور پیدا کردند. تا ضمن برگزاری مراسم، در نشست ها و کنفرانس های مختلف شرکت کرده و عربستان نیز خودرا به متولیان کشورهای منطقه معرفی نماید.
پیرو این سفر، جلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مقاله ای درباره ی صنایع دستی به عنوان سرمایه گذاری سبز در گردشگری ارائه کردم. به این معنا که حتی اگر هتل ساخته می شود؛ باید با رویکرد صنایع دستی باشد.
وی اظهار داشت: در مراسم سازمان جهانی گردشگری؛ نمایندگان ۱۲۰ کشور حضور پیدا کرده و پنل هایی با مطالبی همچون زنان، راه های بین المللی، صندوق های توسعه گردشگری و… اجرا شد. من هم اهتمام کردم با متولیان کشورهای دیگر همچون با رییس صندوق توسعه گردشگری عربستان گفت و گو کنم. این صندوق برای آموزش گردشگری به آحاد مردم به وجود آمده و سرمایه گذاری های کلان می کند. آنها ذی نفعان و ذی ربطان را شناسایی کرده و آموزش داده اند.
جلالی اضافه کرد: هم اکنون عربستان دفتر منطقه ای خاورمیانه را افتتاح کرده که آموزش هایی درباره ی گردشگری به مردم جهان می دهد. آنها می خواهند جهان را با ظرفیتهای این منطقه آشنا کنند.
معاون صنایع دستی اظهار داشت: دیداری با سلطان محمد مسلم معاون بین الملل وزیر گردشگری عربستان داشتم. رفع موانع حضور گردشگران برایشان جذاب بود. پیشنهاد ایجاد کارگروه عملیاتی در این زمینه دادم. چون متوجه شدم مردم عربستان خاطره خوبی از سفرهای پزشکی و گردشگری سلامت ایران دارند همین طور علایق مشترکی بین دو کشور در عرصه های تمدنی و مرمت و صنایع دستی وجود دارد. بدین سبب زیرساخت های فرهنگی آنها از ایران آماده است و آنها خاطره خوبی از ایران دارند و با آغوش باز درصدد رفع موانع مراودات گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی هستند.
وی با اعلان اینکه معتقدم میراث فرهنگی ریشه، گردشگری شبکه مویرگی و آوند و صنایع دستی میوه درخت تناور اقتصاد فرهنگی است اظهار داشت: بازرگانان زمانی که با سفرهایشان به شرق دور می رفتند، صنایع دستی و فرهنگ ما را با خودشان می بردند و معرفی می کردند. صنایع دستی همیشه جز زندگی ما بوده است.
وی اظهار داشت: باتوجه به ابتکار ایران و آزاد شدن عبور خودرو های گردشگری از مرز عراق، کشور عربستان این توانایی را دارد که هاب عبور گردشگران قطر و عمان و مسیر گردشگری زمینی باشد و از این پیشنهاد هم استقبال شد. همگرایی منطقه در این زمینه ها می تواند کمک نماید جغرافیای فرهنگی داشته باشیم و در عرصه های اقتصاد خلاق و اقتصاد فرهنگ نقش آفرینی نماییم.
جلالی افزود: جمله ای را به دبیر منطقه ای گردشگری سازمان جهان گردشگری گفتم که برایشان جالب بود و آن هم این که اگر گردشگری در جهان امروز یک دانش است در خاورمیانه گردشگری و میهمان نوازی سبک زندگی است.

منبع: