سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
حمزه زاده بیان کرد؛ هتل ها در اولویت واکسن قرار گیرند

حمزه زاده بیان کرد؛ هتل ها در اولویت واکسن قرار گیرند

به گزارش تور مسافرتی رئیس جامعه هتلداران کشور با اعلان اینکه درخواست داریم کارکنان هتلها در اولویت گرفتن واکسن باشند اظهار داشت: متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل های کشور زیر ۵ درصد شده است،
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نشست جامعه هتلداران کشور با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری کشور بمنظور بررسی آخرین وضعیت همکاریهای موجود میان این تشکل حرفه ای و معاونت گردشگری عصر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سالن فجر وزارتخانه اجرا شد. علی اصغر مونسان در این جلسه بیان کرد: فشار زیادی به جامعه هتلداران کشور وارد شده است، ما نیز تمام تلاش خودرا باتوجه به شرایط اقتصادی دولت و بودجه ای کشور کردیم تا در کمیسیون های مختلف و صحن دولت هر کاری که می شود انجام دهیم، انصافاً نیز انجام دادیم. موضوع کرونا و حفظ جان مردم برای ما مهم می باشد. تمام تلاش خودرا کردیم تا از ظرفیتی که وجود دارد با رعایت پروتکلهای بهداشتی استفاده نمائیم. هدف ما از برگزاری این جلسه، مشارکت عمده جامعه هتلداران کشور است.
در ادامه، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور اظهار داشت: متأسفانه وضعیت ما به شدت خراب شده و میانگین ضریب اشغال هتل های کشور زیر ۵ درصد شده است، در روزهای نوروز ۱۴۰۰ برمبنای آماری که گرفتیم میانگین کشوری ضریب اشغال هتل ها ۲۵ درصد بود. مسافرت هایی که در روزهای نوروز انجام شده، گردشگری نبوده است. توریست تعریف دارد یعنی در جایی اقامت و هزینه کند. آنها عمدتا به دیدار اقوام و بستگان رفتند و ربطی به گردشگری نداشته است.
او اضافه کرد: یکی از اشکالات ما بحث افزایش ۳۹ درصد حقوق کارکنان است با توجه به این که درآمد هتل ها و مراکز گردشگری به حداقل رسیده، تامین آن دشوار است. یکی از پیشنهادهایمان این است که تا اختتام کرونا، سازمان تامین اجتماعی سهم بیمه کارمند را برای حفظ اشتغال دریافت نکند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبور می شویم تعدیل نیرو داشته باشیم.
حمزه زاده اشاره کرد: اگر تعطیلات ادامه پیدا کند ضربه محکم دیگری به جامعه هتلداران کشور وارد می شود. همین طور تقاضا داریم باتوجه به شرایط شغلی کارمندان، هتل ها و در معرض خطر قرار گرفتن آنها، در گروه اولویت واکسن کرونا قرار بگیرند.
رئیس جامعه هتلداران کشور اظهار داشت: در بسته های حمایتی که تصویب گردید، متأسفانه سازمان امور مالیاتی کشور موضوع امهال را نادیده گرفت و در ماه های اسفند ۹۹ و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ برای ستاندن مفاصا حساب مجبور شدیم ۱۰ درصد جریمه پرداخت نماییم در صورتیکه مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اینگونه بود. همین طور در مورد بیمه نیز همچنین و حدود ۲ درصد جریمه پرداخت کردیم.

منبع: