سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
داستان قراردادهای استخدامی جدید کارکنان پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان

داستان قراردادهای استخدامی جدید کارکنان پایگاه های میراث ملی و جهانی خوزستان

به گزارش تور مسافرتی، خوزستان مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه اعلام نمود که کارکنان پایگاه های میراث ملی و جهانی استان خوزستان از وضعیت قراردادهای استخدامی جدید خود راضی نیستند و خواستار بررسی بیشتر هستند.

این کارکنان که در پنج ماه گذشته قراردادی نداشتند و هیچ گونه حقوقی دریافت نکرده بودند اخیرا قرارداد جدیدی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای شان ارسال شده که در پایه حقوق این قرارداد، توجهی به مدرک تحصیلی و پایه سنوات آنها نشده و از قرار معلوم در قرارداد جدید حتی از افزایش حقوق ۵۷ درصدی مصوبه هیات دولت خبری نیست.

در این خصوص عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با بیان اینکه قرارداد جدیدی هفته گذشته برای کارکنان پایگاه های میراث ملی و جهانی همچون استان خوزستان ارسال شده به ایسنا اظهار داشت: در این قرارداد نحوه محاسبه حقوق کارکنان پایگاه ها معادل قانون کار بگونه ای بوده که آیتمی با عنوان حداقل دستمزد برای سایر کارکنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این قرارداد با شرکت توسعه گردشگری که زیرمجموعه وزارت خانه است منعقد شده توضیح داد: برپایه سیاست های وزارت خانه و از آغاز شهریور تا آخر سال جاری تعیین شده که باید تمام پایگاه های کشور نیروهای خویش را در چارچوب قرارداد با شرکتهای نیروی انسانی سامان دهی دهند.

او ضمن اشاره به اینکه تا پایان مرداد سالجاری وزارت خانه میراث فرهنگی از راه اعتبارات امانی حقوق کارکنان پایگاهی را پرداخت می کرد تصریح کرد: کارکنان پایگاه چغازنبیل تا پایان مرداد سالجاری کلیه حقوق و مزایای خویش را از وزارت خانه دریافت نمودند.

وی افزود: در قرارداد جدید نحوه محاسبه حقوق کلیه پرسنل، چه پرسنلی که بالای ۲۰ سال سابقه دارند و چه پرسنلی که چهار سال سابقه کار دارند، در یک سطح در نظر گرفته شده و حتی با مزایایی همچون حق عایله مندی برای کارکنانی که یک فرزند دارند حقوقی در حدود هفت میلیون تومان حساب شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با تکیه بر اینکه در قرارداد جدید حداقل باید برای افراد باسابقه و متخصص محاسبات جداگانه ای لحاظ می شد اضافه کرد: این مسئله باید از سوی معاونت و مدیریت میراث فرهنگی بررسی شود و لازم به ذکر است که ما هیچگاه نمی خواهیم چه از بیت المال و چه از کارکنان زحمت کش این حوزه حقی ضایع شود.

او با اظهار اینکه رئیس اداره کار شهرستان شوش از سوی پایگاه نامه ای را به فرماندار و نماینده این شهرستان ارسال کرد اظهار داشت: علاوه بر آن بنده هم به اداره کل استان خوزستان و اداره کل امور پایگاه ها نامه ای را در خصوص مغایرت قرارداد کنونی با حقوق سال قبل کارکنان، تنظیم و خواسته و اعتراض نیروی پایگاه را اعلام کردم.

رشنویی متذکر شد: اعتراض نیروی پایگاه و خواسته اصلی آنها اینست که بر مبنای قانون کار باید نسبت به سال قبل ۵۷ درصد افزایش حقوق داشته باشند اما در قرار داد جدید حدود ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کسری حقوق دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه اولین پایگاهی که در کشور تاسیس شد چغازنبیل بود تصریح کرد: در پایگاه چغازنبیل ۶۲ نیروی کار برپایه فراخوان نیاز کاری از نیرویی دارای مدرک تخصصی این حوزه تا زیر دیپلم درحال فعالیت هستند.

رشنویی افزود: در این پایگاه کارکنانی با بالای ۲۰ سال سابقه درحال فعالیت هستند و در طول این سال ها حتی طبقه بندی مشاغل انجام نشد و الان هم کارکنان مستاصل و نگران هستند که باید کجا این مسئله را پیگیری کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه ضمن اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته جداول اطلاعات پرسنلی را به وزارت خانه ارسال کرده است، تصریح کرد: برپایه توافقی که با کارفرما صورت گرفته بود پایه حقوق و میزان مزایا برپایه نحوه و زمان استخدام، مدرک تحصیلی و خدمتی که کارکنان پایگاه انجام می دهند تعیین شده بود.

منبع: