سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دانشگاه تربیت مدرس سند استراتژیک وزارت میراث فرهنگی را تدوین می کند

دانشگاه تربیت مدرس سند استراتژیک وزارت میراث فرهنگی را تدوین می کند

به گزارش تور مسافرتی انجام مطالعات مقدماتی سند استراتژیک وزارت میراث فرهنگی به گروه پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس واگذار شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مطالعات مقدماتی سند استراتژیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسط پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس جهت بررسی در حضور وزیر عرضه و نکاتی برای اصلاح آن عنوان شد.
بر اساس تکلیف تعیین شده بند پ ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، تهیه و تدوین سند استراتژیک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اولویت کار دفتر برنامه ریزی راهبردی وزارت خانه قرار گرفت.
بر همین اساس انجام مطالعات مقدماتی سند استراتژیک این وزارت خانه به گروه پژوهشی با سرپرستی دکتر فیروزه عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس واگذار شد.
جلسه بررسی سند استراتژیک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت و منابع، مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، معاونان سه حوزه و یک گروه پژوهشی از دانشگاه تربیت مدرس در سالن فجر وزارت خانه برگزار گردید.
این پروژه پژوهشی با عنوان تمهیدات و اقدامات قانونی لازم در جهت مدیریت یکپارچه و جامع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عرضه برنامه راهبردی عملیاتی می پردازد.
چشم اندازها، راهبردها و اهداف کلان، ارزش ها و مأموریت های وزارت خانه، برنامه راهبردی و عملیاتی تحول برای تبدیل وزارت خانه به دستگاهی چابک و هدفمند، عرضه پروژه های بهبود در سطح استانهای کشور بر مبنای تحول شکاف وضعیت موجود و مطلوب، احصای خلاهای قانونی در حوزه ماموریتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دستیابی و تحقق اهداف پیشبینی شده، موضوعات مورد مطالعه این پروژه را شامل می شوند که به منظور بحث، بررسی و اصلاح در جلسه فوق توسط تیم پژوهشی عرضه شدند.
پس از عرضه پروژه مذکور، مونسان و سایر حاضران در جلسه نکاتی را برای اصلاح مطرح نمودند تا برنامه جامع تری عرضه شود.

منبع: