سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
داوری عنوان کرد؛ تهیه لیست بناهای تاریخی که در اختیار دستگاه های دولتی هستند

داوری عنوان کرد؛ تهیه لیست بناهای تاریخی که در اختیار دستگاه های دولتی هستند

به گزارش تور مسافرتی، مدیرکل حفظ و احیا بناها و بافت های تاریخی با اشاره به مکاتبات انجام شده با ۶۰ دستگاه اظهار داشت: دستگاهها موظف به اعلام بناهای ثبتی تحت مالکیت، گزارش منابع و مرمت های انجام شده پس از سال ۹۸ شدند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در دومین روز از چهارمین نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی معاونان میراث فرهنگی کل کشور که روز سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن فجر وزارتخانه برگزار گردید، فاطمه داوری مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی به تشریح برنامه های این اداره کل پرداخت.
وی به برنامه ریزی برای اختصاص منابع ملی ۱۴۰۲ بمنظور مرمت ۵۲ بنا (۴۵ بنا و مسجد تاریخی و ۷ بقعه تاریخی) اشاره و اشاره کرد: این بناها با مشارکت استانها انتخاب شده و تمرکز روی اتمام مرمت و ساماندهی آنها طی ۲ سال آینده است.
ارزیابی پروژه ها برمبنای دستورالعمل ابلاغیه مطالعاتی فرهنگی تاریخی، پایش اجرای طرح های عمرانی استان، تصمیم گیری های فنی استان در شورای فنی استان و برنامه ملی کاهش خطر، وضعیت ضوابط اختصاصی بافت های تاریخی، ساماندهی وضعیت بناهای تاریخی واگذار شده از محل ماده ۲۷، برنامه اقدام مشترک با اوقاف، هماهنگی برنامه اقدام روستاهای تاریخی هدف مشترک با بنیاد مسکن در قالب تفاهم نامه مشترک، امکان سنجی و آماده سازی بناهای تاریخی بمنظور بازدیدهای شبانه در ماه مبارک رمضان و نوروز، برنامه روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی از نکات مطرح شده از طرف داوری در این نشست بود.
مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اشاره به مکاتبات انجام شده با ۶۰ دستگاه بمنظور ساماندهی بناهای در اختیارشان و تهیه بانک اطلاعاتی، اظهار داشت: دستگاهها موظف به اعلام بناهای ثبتی تحت مالکیت و گزارش منابع و مرمت های انجام شده پس از سال ۹۸ شده اند و تخطی هر دستگاه بمنظور ترک فعل است.

منبع: