سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در ماه رمضان صورت گرفت؛ استفاده بهینه از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم در دستگاه قضا

در ماه رمضان صورت گرفت؛ استفاده بهینه از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم در دستگاه قضا

تور مسافرتی: مسئولان قوه قضاییه در ماه رمضان فصل جدیدی از خدمت رسانی به هموطنان را آغاز نموده و با استفاده بهینه از ظرفیت مساجد به سراغ حل مشکلات مردم رفتند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر ماه مبارک رمضان مشهور است به ماه مهمانی خدا، از همین روست که مساجد بعنوان خانه های امن الهی مورد استقبال بیشتر مردم از اقشار مختلف قرار می گیرد.
مکانی که امیرالمؤمنین (ع) در مسجد کوفه برای قضاوت قرار داده بود، نشان دهنده اینست که مسجد از آغاز تشکیل جامعه اسلامی، پناهگاه مردم، برای امور دینی، اجتماعی، سیاسی و قضایی آنها بوده است.
این روزها برخی مساجد، کشور مرکزی شده اند، برای ملاقات های مردمی مسؤلان قضایی، خبرهای در ارتباط با حضور مسؤلان قضایی را که در رسانه ها دنبال نماییم به خبر حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، در مساجد برای ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها می رسیم.
مسجد یک واحد اجتماعی کوچک است که بعنوان یک نماد و نمونه عینی حاکمیت ارزش های اسلامی باید مرجع حل مشکلات مردمی در جامعه اسلامی قرار گیرد.
حضور رئیس قوه قضاییه و مسؤلان قضایی در مساجد برای رسیدگی به مشکلات مردم، اتفاق مبارکی است که مدت ها از جانب مسؤلان کشور مغفول مانده بود.
پیگیری خبرهای حضور رئیس قوه قضاییه در مساجد نشان داده است این سنت حسنه و رویه انقلابی، روندی است که از جانب وی پارسال احیا شده است.
رئیس عدلیه نه تنها طی سال قبل و در ایام پایانی اسفندماه و حتی تعطیلات نوروزی شخصاً در مساجد حضور پیدا کرده است و به مشکلات مردم رسیدگی کرده است، بلکه سال قبل به مقامات و مسؤلان قضایی هم برای حضور در مساجد و اجتماعات مردمی و رسیدگی بدون واسطه و مستقیم به مسائل و مشکلات مردم دستوراتی صادر کرده است.
اخبار در ارتباط با حضور مسؤلان قضایی در مساجد کشور نشان می دهد، در جهت اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه، مسؤلان دستگاه قضایی طی سال قبل و ایام ماه مبارک رمضان، در اقصی نقاط کشور در مساجد حضور پیدا کردند و برای حل مشکلات مردم به صورت مستقیم با آنها ارتباط گرفتند.
حضور بدون تشریفات و بدون برنامه رئیس قوه قضاییه در مساجد و دستور ایشان به حضور مسؤلان قضایی در مساجد برای رفع مشکلات مردم، کاری جهادی و در جهت گره گشایی از امور مردم است.
مردمی که برای رفع مشکلات خود به به مساجد و درگاه خداوند روی می آورند اساسا شایسته بهره مندی از خدمات جامعه اسلامی و مسؤلان برای گره کشایی از امور خود هستند.
لازم است سایر مسؤلان کشوری هم از این حرکت پرارزش رئیس قوه قضاییه و مسؤلان قضایی الگو بگیرند و در کنار سایر راه های موجود از گفتگوی بی واسطه، بی ریا و خالصانه با مردم در مساجد هم غافل نماند و از این ظرفیت در جهت شنیدن صدای مردم برای برنامه ریزی برای عرضه خدمات بهتر به آنها استفاده بهینه کنند و قدم های جدی تری برای حل مشکلات مردم بردارند.

منبع: